eDay 2010: Derek Sivers over verdienmodellen

Vorig artikel Volgend artikel
eDay 2010: Derek Sivers over verdienmodellen

Dat je gedurende eDay een brede selectie aan nationale en internationale sprekers in actie kan zien, mag intussen bekend zijn. Dit jaar kom je tussen de keynotes echter ook een heuse circusclown tegen. Al zullen de meeste mensen Derek Sivers beter kennen als professioneel muzikant en oprichter van CDBaby, het verkoopplatform voor onafhankelijke artiesten. Tijdens zijn keynote zal Sivers een grote verscheidenheid aan verdienmodellen aan het Rotterdamse publiek voorleggen.

Een revolutionair "by accident", zo is Derek Sivers misschien nog wel het best te omschrijven. In de jaren '80 nog ongehoord muzikant en medewerker in het cirus, besloot hij halverwege jaren '90 zijn eerste CD op te nemen en deze te verkopen via zijn website. Al snel kwamen collega-artiesten bij Sivers om advies vragen en hij besloot CDBaby op te richten.

Toen Sivers het bedrijf in 2008 verkocht, werd er voor meer dan $100 miljoen aan muziek van meer dan 150.000 muzikante via het platform verkocht. Voor Sivers was het echter tijd om verder te gaan, in 2009 begon hij Muckwork, een out-sourcing platform voor muzikanten. Via Muckwork kunnen muzikanten alle "niet-creatieve" werkzaamheden uit besteden om zich zo volledig te focussen op hun passie.

Tijdens zijn sessie op eDay zal Sivers vertellen over een aantal mogelijke verdienmodellen, waarbij oprechte interesse om winst te maken voorop staat. Meer informatie en kaarten voor eDay op de website.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies