SpinAwards: Crossmedia populairste categorie

Vorig artikel Volgend artikel
SpinAwards: Crossmedia populairste categorie

Vandaag sloot de inzendtermijn voor de SpinAwards 2009. Met maar liefst 405 inzendingen blijft de jaarlijkse onderscheiding voor het beste digitale werk, zeer gewild.

Leuk om te zien is de enorme verschuiving die zich heeft voorgedaan in de verschillende categorieën. Voor het eerst is de categorie 'Beste crossmedia concept' de populairste, met maar liefst zeventig inzendingen, nipt gevolgd door 'Beste online campagne' (69). Ook populair zijn dit jaar de categorieën 'Beste content' (48) en 'Beste media-inzet' (45). Zij streven de oudste en altijd populaire categorie 'Beste website' (45) dit jaar voorbij. Een compleet overzicht van het ingezonden werk is te vinden op de website.

Stephan Fellinger, bestuursvoorzitter SpinAwards: "Waar het medialandschap flink te lijden heeft onder de economische tegenwind, blijft de digitale wereld fier overeind. Belangrijke reden is de ervaring die de internetindustrie heeft opgedaan met de eerdere 'Dotcom-dip', waardoor veel organisaties veel beter om kunnen gaan met het huidige klimaat."

De komende weken gaan de vakjury’s zich buigen over de 405 inzendingen en half maart 2010 zullen de genomineerden bekend worden gemaakt. Op 22, 23 en 24 maart 2010 krijgen zij de kans om hun cases aan de jury te presenteren tijdens de SpinAwards Inspiration Days in Pakhuis de Zwijger, Amsterdam. De SpinAwards Inspiration Days zijn dé kans om de beste cases van het afgelopen jaar van dichtbij te bekijken. Dankzij de betrokken sponsoren zijn deze inspirerende dagen gratis toegankelijk.

De winnaars worden bekend gemaakt tijdens de SpinAwards Night op donderdagavond 8 april 2010.

- De 20 vrouwen van de SpinAwards

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies