Events17.09.2009

eDay09: Tips voor traffic


eday09-tips-voor-traffic.jpg
eday09-tips-voor-traffic.jpg

In deze sessie komen verschillende marketeers aan het woord die elk in 7 minuten hun verhaal vertellen en met hands-on tips komen voor het verhogen van je traffic. 

Aan het woord kwamen online marketeers van verschillende allooi. Zo was er Edouard Leewenburg van de Telegraaf, Joost de Valk van Orange Valley, Steven Jongeneel van Media Embassay en Martin de Boer van E-farmers.

Edouard Leewenburg – Telegraaf

Opzetten e-mail marketing voor de Telegraaf. Vertelt niet over beste verzendtijden etcetera. Hij gaat meer in op de achterliggende gedachten.

drie tips:

1: Segmenteer op basis van gedrag

Stel jezelf een vraag: Wie zit er in je database?

Manieren om je database op te bouwen, maar als je eenmaal beet hebt moet je de mensen in je database, de ‘vissen in je net’ goed bestuderen. Kijk, luister, vraag.

2: E-mail marketing is “praten” met je bestand

Begin de dialoog met die database. Je bent immers niet de enige. Je kan dit onder andere doen door te kijken naar gedrag (wanneer wie wat opent, wat wel of niet geklikt wordt. Analyseer dus. En vergeet de replies niet.

3: Weet wat je gaat testen

Er zijn veel meetsystemen, maar als je gaat meten moet je weten wat je wil weten. Ga niet speculeren, maar test.

 Joost de Valk – Orange Valley

Joost kwam met een flitsende presentatie waarin hij enkele hands ons tips.Verbeter uw SEO in 7 minuten. SEO is geen zwarte kunst. Joost geeft tips: 

1: Duplicate content op die site?

Ga naar Google en type site:uwsite.nl. Bekijk welke pagina’s er staan, bedenk je of je dat wil zien en of het niet teveel is. Hij zag bijvoorbeeld zeven keer dezelfde pagina bij Emerce.

2: Wat ziet Google?

Kies een pagina en klik op “in cache”. Je ziet dan wat Google ziet. Hij toont een voorbeeld van een site waar Google niets ziet.

3: Draai de titel om!

Mensen komen waarvoor ze zoeken, niet voor uw merk. Dus waarom beginnen met de naam van uw bedrijf? De titel moet antwoord geven op de vraag die de bezoeker stelt aan Google.

4: Wat zijn de meest voorkomende vragen

Maak een pagina over welke vragen vaak terug komen en maak voor ieder van die vragen een pagina en zorg dat je er vindbaar voor wordt. Je kan de druk op je helpdesk daarmee verlagen.

Martin de Boer – e-farmers

SEO

Ook Martin praat over SEO: creer unieke content, zet een goede url structuur neer en doe aan linkbait / linkbuilding

SEA

Zet een goede campagnestructuur op. Probeer deze op te knippen door voor iedere advertentie een eigen tekst aan te maken. Breng de bezoeker naar de juiste pagina en zorg voor relevantie. Dit kan bijvoorbeeld door per zoekwoord een eigen banner te maken.

Display advertising

Zorg voor aangepaste banners binnen diverse sites die aansluiten. Voor transactie sites is dit moeilijk rendabel te krigen, het is met name nuttig voor branding.

Affiliate marketing

Een contract met een affiliate partij is geen garantie voor succes. Je moet  met ze overeggen en neem het serieus. Onderhoud contact met affiliates.

Social media marketing

Inzetten van blogs, twister en Hyves en reageer op fora. Probeer in contact te komen met je bezoekers. Belangrijk dat je een goede redactie hebt. Social media marketing vergt veel aandacht en tijd.

Kijk naar buiten!!

Speel in op ontwikkelingen, zoals weer, weekend, seizoenen en vakantieperiodes. Kijk om je heen dus. Albelli bijvoorbeeld stuurt bij aankomend slecht weer een mailing voor het maken van een fotoboek, want het is vaak een goed traffic moment. Maar je kan natuurlijk ook inspelen op zon.

PR

Creëer nieuws rondom je merk. PR kan veel traffic opleveren.

Steven Jongeneel – Media Embassy

Perceptie is dat social media marketing moeilijk is en dat het veel tijd en geld kost. Toch kan het effectief.

De essentie van social media is volgens Media Embassy bereik x activatie.

Steven laat drie pijlers zien:

1. content

– Voeg user reviews toe aan je site. Mensen kijken ernaar en het werkt goed voor zoekmachines.

– publiceer online persberichten. Weblogs hebben een constante honger naar informatie. Voorbeeld is bol.com die meer verkocht na de dood van Michael Jackson.

2. connectie

– voeg social buttons toe aan je site

3. cohesie

Informatie, entertainment, service of collaboration. Goed organiseren is vaak moeilijk. Informatie is daarin de basis. Een voorbeeld van entertainment is willitblend.com. 

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact