Events10.09.2009

Lustrumeditie Emerce eDay groter dan ooit


lustrumeditie-emerce-eday-groter-dan-ooi.jpg
lustrumeditie-emerce-eday-groter-dan-ooi.jpg

E-business en online marketing zijn springlevend in Nederland. Dat bewijst de lustrumeditie van Emerce eDay, die dit jaar meer dan 55 sprekers telt en zo’n 1500 bezoekers zal trekken.

Social media en hoe bedrijven social media kunnen toepassen is een van de centrale thema’s. Inter-nationale topsprekers zijn Hans Rosling, Douglas Rushkoff en Gary Vaynerchuk. Verder staan sprekers van de New York Times, LinkedIn, Crispin, Porter & Bogusky, GetSatisfaction en Uservoice op het programma.

Het event bestaat uit drie onderdelen: Visions, Eyeopeners en Conversations.

Conversations
12 open sessies over verschillende aspecten van social media, waarbij het publiek kan aanschuiven en meepraten. De top van grote sociale media-partijen zoals LinkedIn, Hyves, Schoolbank, Facebook, Uservoice en Getsatisfaction participeert in deze discussies. Aangevuld met praktijkervaringen van ondermeer Rabobank, Telfort, UPC, Allianz en TomTom.

Hoogtepunten in dit onderdeel is de komst van Kevin Eyres, de Europese topman van LinkedIn en de bedrijven Uservoice en Getsatisfaction. Laatstgenoemde bedrijven zijn op dit moment zeer hot. Ze leveren diensten om user feedback en customer support te organiseren, wat bedrijven direct geld bespaart.

Eyeopeners
Daarnaast delen 28 sprekers in sessies van maximaal 7 minuten tips en trucs over onderwerpen als traffic generen, conversie verhogen, businessmodellen ontwikkelen, innovatie en ondernemen. Bij elkaar zullen ze meer dan 100 eyeopeners aan het licht brengen.

Visions
Hans Rosling is een van de best gewaardeerde sprekers van de befaamde TED-conferentie ooit. Rosling gebruikt op een vernieuwende en zeer visuele manier statistische data om onze perceptie van de wereld te veranderen. Speciaal voor eDay laat hij zien hoe ‘digitaal‘ de verschillende landen op de wereld zijn.

Douglas Rushkoff, schrijver, media-visionair en bedenker van termen als ‘digital native’ en ‘social currency’. Rushkoff kritiseert in zijn nieuwe boek Life Inc het corporatisme waarvan het falen nu door de financiële crisis in volle hevigheid naar boven komt.

Met korting naar eDay klik hier, meer info over het event www.emerceeday.nl

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact