Starthub: 5 startup pitches tijdens Mediapark Jaarcongres

Vorig artikel Volgend artikel
Starthub: 5 startup pitches tijdens Mediapark Jaarcongres

De vijf startups die geselecteerd zijn voor de pitchsessie van het Mediapark Jaarcongres op 23 juni zijn vandaag bekend gemaakt: Anastasia (Square Web), Market Drums, Smoov (Sense Studios), Marvia en Mobypicture zullen zich op 23 juni aan een volle zaal en een panel van investeerders presenteren. De pitch sessie tijdens het MPJC is daarmee de kickoff van Starthub, een initiatief van Erwin Blom, The Crowds.

StartHub stelt de Nederlandse startup scene een jaar lang centraal in een crossmediaal project. De startups worden in kaart gebracht, gevolgd en de ‘lessons learned’ worden via nieuws en portretten naar buiten gebracht. De pieken, maar ook de dalen! De resultaten uit de interviews en onderzoek van Starthub worden gebruikt voor een Handboek van Startups.

Erwin Blom, initiatiefnemer van Starthub: “Met Starthub willen we de Nederlandse startup scene zichtbaar maken voor geïnteresseerden in internet en technologie. Er gebeurt namelijk heel veel, maar de aandacht voor startups is versnipperd. Bovendien willen we met Starthub aankomende startups informeren en inspireren. Want ondernemen en je dromen najagen en kansen realiseren is mooi! Je kunt een hoop van elkaar leren! Maar ook voor bestaande bedrijven is Starthub interessant: je krijgt namelijk een inkijk in de generatie en innovatie van nu en morgen.”

De vijf startups krijgen naast de exposure via Starthub ook nog eens een pitchtraining en videoportret aangeboden van de Media Academie. Daarnaast mogen ze hun dienst of product gedurende het hele Mediapark Jaarcongres tonen op een eigen standje. Beter advies en meer publiciteit kan een starter zich niet wensen!

De vijf geselecteerde startups zijn: 
 

  • Anastasia / Square Web
    "Een interactieve luister- tekentool, in combinatie met een 3d luister-knutselbox. Kinderen 4+ luisteren via een website/ cd-rom naar verhaaltjes en worden gevraagd hun eigen verhaalomgeving te tekenen; in de 3d versie luisteren ze naar verhaaltjes via een in een 18x18x18 cm kubus ingebouwde mp3 speler en knutselen ze met bijgeleverde materialen hun verhaalomgeving." Bekijk demo

  • Market Drums
    "MarketDrums distribueert financieel nieuws naar beleggers, professionals en managers. Wij brengen het nieuws naar de gebruiker via email, rss, sms, IM, desktop en in de elektronische kalender. De gebruiker is real-time op de hoogte van analyses, market talks, nieuws, events, up and downgrades van alleen de bedrijven waarin hij geïnteresseerd is: wanneer hij wil, waar hij wil. Wij doen dit nu voor alle aan grote Europese genoteerde bedrijven maar komen later met grondstoffen, macro nieuws en Amerikaanse bedrijven." Bekijk demo

  • Smoov / Sense Studios
    "Sense Studios heeft een vergevorderd basisprototype voor een open informatie-, communicatie- en beeldplatform ontwikkeld, onder de naam ‘Smoov’. Technisch moeten we Smoov zien als een innovatieve nieuwe generatie browser/media player die online video, audio en hypertext op een intelligente manier integreert. Neem bijvoorbeeld een natuurorganisatie die een ‘kanaal’ op internet opent over de Wadden. In een mooie, makkelijke interface - die het midden houdt tussen TV en web - maakt de bezoeker via video, audio, slideshows en animaties kennis met het thema. Binnenkort kan ook naadloos actuele info uit Wikipedia, Google of andere bronnen in één context getoond, en kan met andere bezoekers worden gediscussieerd over dit thema, eigen beelden of info aan de presentaties worden gekoppeld of direct online worden gecommuniceerd met de organisatie erachter. Zo onstaat er en veel rijker, gezamenlijk mediaproduct. Smoov zorgt ervoor dat burgers en organisaties individueel of samen ‘rich media’ kunnen maken en bekijken. Hiermee worden we nog meer de regisseur van onze eigen informatiewereld."
    Bekijk demo

  • Marvia
    "We bring print into the digital age!
    Marvia brengt de printmedia naar het digitale tijdperk. Gebruikers kunnen door middel van onze online software applicatie zelf wijzigingen aanbrengen in reeds ontworpen drukwerk. Marvia stelt de gebruiker in staat alle soorten printgerelateerde communicatie materialen op te maken, van advertenties, flyers, productsheets tot ‘Point of Sale’ (POS) materiaal. Een gebruiker maakt zonder kennis van opmaak in 3 simpele stappen een drukgereed document (cPDF), zonder tussenkomst van reclamebureau of vormgever." Bekijk demo

  • Mobypicture
    "Mobypicture laat je real-time je avonturen delen met je vrienden op je sociale websites. Met Mobypicture stuur je direct je audio, video en foto's naar al je sociale sites zoals Twitter, Flickr, Facebook, YouTube, Hyves en diverse andere.
Paul van Heel

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies