Jan Willem Sieburgh (Rijksmuseum): Marketeer of the Year

Vorig artikel Volgend artikel
Jan Willem Sieburgh (Rijksmuseum): Marketeer of the Year

Op 9 juni 2009 is de Marketeer of the Year gekozen. Onder de genomineerden troffen wij de marketeers van TomTom, bol.com en Rijksmuseum. In persoon: Stephan van Kruisselberge, Michel Schaeffer en Jan Willem Sieburgh. Alledrie hielden enthousiaste sessies waarin hun marketingvernuft uit de doeken is gedaan.

Bol praatte over Top Of Mind Awareness, de acceptatie bij de doelgroep en vooral 'leveren wat je belooft'. TomTom liet de verbeterde techniek en dienstverlening van de routezoeker zien als ook de links naar sociale netwerken. Van Kruisselberge wilde vooral meegeven:'re-invent yourself!'.

Zakelijk directeur van het Rijksmuseum Amsterdam, Jan Willem Sieburgh (zie foto), sprak vooral over het enthousiast benaderen van de klanten van het museum. Hierbij het feit dat 66% van de bezoekers niet-Nederlands is. Voor Sieburgh zijn vooral de samenwerkingen met partijen als HEMA maar ook het creatief 'recyclen' van de kunst.

Voor mij een verrassing was de uitverkiezing van Jan Willem Sieburgh als Marketeer of the Year. Vooral het creatief ombuigen van een grootse verbouwing van het Rijksmuseum tot een succes in bezoek was doorslaggevend voor de jury. Meer foto's op van Marketeer of the Year.

Patrick Petersen

Patrick is auteur, internet-ondernemer, spreker, docent en fanatiek blogger.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies