Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Naast mij zit Saskia Maas. PR manager Philips Consumer Lifestyle Benelux. In een van de mooiste hotels van het sprookjesachtige Sintra in Portugal -dat totaal ‘gepimped’ is met de nieuwste Philips Lifestyle producten- spreek ik een blonde schone die goed weet waar ze het over heeft. Vroeger was Saskia een drijvende kracht bij Philips Research.
Nu is de levendige en scherpe Saskia Maas dé PR-vrouw van Philips Benelux. Na een goed gesprek over Twitter, microbloggen en de link tussen social media en ‘experience’ een exclusief interview over het Philips Consumer Lifestyle event in Sintra, het zuiden van Portugal.
Kun je in het kort het Philips Consumer Lifestyle event dat nu gehouden wordt in Portugal uitleggen?
Dit event staat volledig in het teken van de ervaring van wat Philips op gebied van Consumer Lifestyle biedt en wat wij de komende zes maanden op de markt gaan brengen in Europa.
Welke rol speelt social media en blogging hierbij?
Aangezien wij de toenemende invloed van social media en dus ook bloggen zien door en voor consumenten, hebben wij besloten dit event specifiek op deze groep te richten.
Je moet anno 2009 sterk onderscheiden zijn met events; wat is de ‘main experience’ van dit event?
Waar Philips zich in onderscheid is de waarde van de producten, we brengen producten bewust op de markt die op basis van consumentenbehoefte bewust ontwikkeld worden. Gemak(usability) en (interaction) design spelen hierbij een vitale rol. Social media speelt hierbij een belangrijke rol als het platform waar de experience online tot leven komt.
Laten jullie dan ‘Sense and Simplicity’ los in de toekomst?
Neen, ‘Sense and Simplicity’ is nog steeds onze merkbelofte die terugkomt in al onze producten. Als ook de communicatie naar onze consumenten toe.
Okay. Tot slot; wat kunnen wij verwachten op het event in Portugal?
Een introductie van ons campagneplan 2009. Daarbij ook de eerste productervaringen plus vertoningen van de nieuwste producten van Philips voor het komend halfjaar.
Welke concreet?
De nieuwste Cinema 21:9 TV’s met bijhoren Home Cinema Systems en Net TV. De nieuwe universal remote control. Nieuwe streamium audio range producten. Hier wordt streaming muziek bijvoorbeeld gelinkt aan je mobiel.
Verder lezen over Philips
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024
Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand
Nieuws21.12.2023
Philips haalt honderden MRI-scanners terug wegens ontploffingsgevaar
Gadgets12.12.2023
Philips The One review: Is deze 4K-Ambilight TV goed genoeg?
Gadgets25.10.2023
Een pop-up barber op tramstation Leidseplein
Gadgets08.09.2023
Charmeoffensief van Matter: Nuki, Yale en Fritzbox! gaan ervoor
Gadgets05.09.2023
Doe jij geen oog dicht? Philips komt met nieuwe slaapkoptelefoon
Weg met gesnurkGadgets01.08.2023