Lift Conference, de voorbereidingen zijn begonnen

Vorig artikel Volgend artikel
Lift Conference, de voorbereidingen zijn begonnen

Nog een kleine anderhalve week en dan is het zover, mijn bezoek aan Lift Conference in Genève. Ik verkeer in een luxe positie, ik vlieg op maandag, heb dan dinsdag nog mooi een dag om Genève te bezoeken (niet eerder geweest) en op woensdag begint het programma.

Een programma waarvoor mijn voorbereidingen nu in volle gang zijn want ik heb er zin in! Ticket geregeld, vliegticket geboekt, hotel is geregeld dus we kunnen gaan inlezen.

De eerste editie van Lift stamt uit 2006, 350 bezoekers uit 20 landen verzamelden zich voor sprekers als Cory Doctorow, Bruce Sterling, Robert Scoble, Hugh Macleod or Euan Semple.

En dat het een succesvol begin was, bleek al snel uit de cijfers, 93 procent gaf aan te overwegen in 2007 weer te komen. Lift kent ook een 'Asian Edition' (2007 en 2008). Het programma is dit jaar wederom erg breed, van workshops tot lezingen, van open stage tot experience.

Lift is dan ook opgezet rondom een mooi concept 'Lift is a series of events built around a community of doers and thinkers who get together in Europe and Asia to explore the social impact of new technologies. Each conference is your chance to turn changes into opportunities, by anticipating the major shifts ahead, and meeting the people who drive them'.

Verwachte hoogtepunten


Omdat het programma een groot aanbod kent, is er voor ieder wel wat wils te vinden. Mijn verwachte hoogtepunten? Patrick J. Gyver, Nicolas Nova, David Rose en Soh Yeong Roh laten zien wat we kunnen leren van 'the future that failed to happen' en wat we, met de kennis van deze gegevens, mogen verwachten voor de toekomst die ons nog te wachten staat. Carlo Ratti, Dan Hill en Anne Galloway geven inzicht in de relatie met onze omgeving en hoe technologie hier verandering in aan kan brengen. Op vrijdag is er een sessie 'Design thinking for the future'. Met wat voor voorstellen komen ontwerpers, wat voor alternatieven kunnen ontwerpers bieden voor diverse (sociale) problemen en wat is de rol van de gedachte van de ontwerper om invulling te geven aan een meer betekenisvolle toekomst? Tot slot geeft Vinton Cerf ons inzicht in zijn visie in de toekomst van het web.

Komende week schrijf ik met enige regelmaat een blogposting voor DutchCowboys en tijdens het event zal ik de live coverage gaan verzorgen. Lift volgen op Twitter, dat kan. De officiële Twitter hashtag voor het event is '#Lift09'.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies