VIDEO: Obama+Engagement= Empowerment

Vorig artikel Volgend artikel
VIDEO: Obama+Engagement= Empowerment

Eind januari 2009 was er in Amstelveen een speciale meeting georganiseerd door Microsoft Advertising. Deze meeting -bestemd voor een zeer selecte mediagroep- had als thema ‘driving engagement’. Hier trad Amerika-kenner Charles Groenhuijzen en marketing engagement goeroe Alan More(zie foto) op. Zij gaven daar hun visie op onder andere 'blended reality' en de succesvolle sociale campagne van Obama. Doel van de sessie was het op hoog niveau inbrengen van moderne instrumenten zoals engagement en social media in het moderne marketingdenken.

Voor de jongere generaties zorgt het veelvuldig gebruik van media al een ‘blended reality’. Ze gebruiken de televisie en de computer terwijl ze een boek lezen or leren. Marketeers krijgen maar moeilijk vat op de moderne vluchige gebruiken en het multitasking denken van de Consument 2.0. Toch is volgens Moore ‘flowability’ iets dat je moet gebruiken in je vak. Heel gevat zegt Alan More: ‘the more you allow it to flow, the more it flows’. LEGO maakt betere producten met een sociaal imago door middel van 'crowdsourcing'. Ze betrekken hun consumenten bij het verbeteren van de producten als ook het meegeven van een 'social identity'. Ook de brandweer in Los Angeles gebruikt Twitter om op de hoogte te blijven van wat er in hun omgeving gebeurt.

De conclusie? Engagement moet je niet alleen marketen en over praten.. maar vooral ook doen! Bekijk hier de video.

Meer content

Patrick Petersen

Patrick is auteur, internet-ondernemer, spreker, docent en fanatiek blogger.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies