Een middag Online Video Advertising

Vorig artikel Volgend artikel
Een middag Online Video Advertising

Afgelopen woensdag was er in Amsterdam de OVA Summit 08. Daar kwamen een aantal sprekers aan het woord om hun zegje te doen over Online Video Advertising.

Vincent Everts interviewde met zijn flip cam onder andere de keynotespeakers Adam Berrey van BrightCove, Jan Riemens van Zoomin en Stef van der Ziel van www.Jet-stream.nl. Patrick Petersen kreeg Benjamin Faes van Google / YouTube, Patrick Alders van Nickelodeon en Dick Buschman van Achtung voor de camera.

Willem-Albert Bol, Media Manager bij Vodafone Nederland stond eveneens op het programma, hieronder wat highlights van zijn keynote.

Online video as marketing communication channel.

Vodafone is wereldwijd brand nummer 11, aldus Forbes, maar toch hebben ze in veel landen flinke concurrentie en zijn ze ook vaak de tweede speler als telco. Verder zijn ze een top 20 adverteerder in Nederland, en komen ze met zo'n 12 grote campagnes per jaar. Bestedingen aan digitaal lagen rond de 15% en gaan langzaamaan richting de 20%. Mediapartijen zijn Kobalt (overall) en Blue Mango (online).

Online willen ze graag gaan omarmen, een digitale vuist maken. Maar ze zien het online als geheel en online video advertising dus niet als aparte tak. Momenteel doen ze online video advertising 'er gewoon bij'.

TV heeft magie, de combinatie van video en audio heeft impact. Het is nog altijd een erg dominant medium als er gekeken wordt naar de bedragen die er in tv land omgaan. Online heeft potentie en de toekomst maar moet nu gewoon achter in de rij aansluiten.

Redenen voor Vodafone om online video te doen?
Het hergebruik van de peperdure tv-campagnes.
Bereik, er zijn steeds meer mensen die online zijn en ook online tv kijken.
Het crossmedia effect van campagnes.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies