Over(inter)view dag 1 Adobe Max 08

Vorig artikel Volgend artikel
Over(inter)view dag 1 Adobe Max 08

We evalueren dag 1 Adobe Max 2008 te Milaan. Een evenement met 1300 bezoekers, drie dagen lang. Een eerste dag voorzien van geweldige kick-off. We zitten in de lobby van het hotel tegenover de MIC Milano Convention Centre met Thomas Joos(Boulevard.be), Niels de Keizer, Ben Smeets(Adobe User Group), Marc Petersen(Vormgeven.nl) en Jeroen den Dunnen(Grafisch Lyceum Rotterdam). We nemen dag 1 door van Adobe Max 2008 met hun. Wat waren jullie highlights van dag 1?

Thomas(Boulevart.be):'Voor mij was mobiel het meest interessante. Dit omdat wij met Boulevart veel mobiele (Flash Lite) toepassingen maken en genomineerd zijn voor een Adobe Award tijdens deze event. Voor mij was het groots inzetten op Social Computing. Ik kijk vooral naar iedereen die iets kan waat ik zelf geen focus op heb. Dag 1 was voor mij een focus op de distributiesystemen, de nieuwe releases naast Flex en Air.'
Ben(Adobe User Group):'Het is zakelijker geworden en vooral to-the-point. Alle sessies en de keynotes zijn gericht op het feit wat je er mee kan. Het is meer een networkingevent geworden dan een puur creatieve event. Meer business. Vooral veel 'connect'. Het virale effect van deze event is groots. Je ziet ook marketing-wise dat Adobe ons op een prettige manier wil overtuigen om alles door te vertellen en te verspreiden. Je ziet heel duidelijk bij Adobe dat de communicatie met de verschillende gebruikersgroepen steeds intensiever wordt Ik kan niet een grote focus noemen of rode lijn. Het aanbod was groot en divers. Je ziet dat Adobe veel aanbiedt en gaat kijken waar een en ander gaat stranden.Wat mij opviel was dat er geen nadruk lag op CS4.'
Marc(Vormgeven.nl):'Het is minder broadcasting. Je ziet dat ook Adobe open staat voor het publiek en open ontwikkeling en vooral collaboratie. Social Computing is ook bij Adobe onderdeel van de strategie. Ook het vooruitstrevend bezig zijn met diverse grote partijen en de samenwerking wordt deel van hun sociale strategie. Dit merk je zeer sterkt. Als je het vergelijkt met andere aanbieders zie je dat de openheid bij Adobe gigantisch toeneemt bijvoorbeeld in geval van de ontwikkeling en doorontwikkeling van Flash. Dag 1 was voor mij awareness en branding.'
Jeroen den Dunnen:'Collaboratie is belangrijk voor Adobe. Je ziet dat er steeds meer in beta wordt gelanceerd en daarbij in de doelgroep wordt gedoken om daarbij veel input van de gebruikers te gebruiken voor verdere innovatie. Ik stel wel kritische vragen bij bepaalde marktcijfers die zijn aangeboden door Adobe. Wat ik mij afvraag is of Adobe nu richting techneuten, business of juist meer naar consumenten gaat. Ik zie opvallend veel services van Adobe die direct worden aangeboden aan consumenten. Daarnast is Open Screen een open project dat veel uit de markt moet gaan halen qua productontwikkeling. Dag 1 was voor mij: mobile.'

Foto's van onder andere dag 1 van de Adobe Max Milaan 2008 op www.onlinemarketeer.tv

Patrick Petersen

Patrick is auteur, internet-ondernemer, spreker, docent en fanatiek blogger.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies