Events25.09.2008

PICNIC08 “One thing cable companies do is hate consumers”


picnic08-one-thing-cable-companies-do-is.jpg
picnic08-one-thing-cable-companies-do-is.jpg

Is digitale televisie de toekomst? Wel volgens Mike Fries van UPC. Hij werd op het grote podium van PICNIC ‘ondervraagd’ door Kara Swisher. Het was een gesprek waarin Fries zoveel mogelijk probeerde UPC te pluggen. Gelukkig wist Swisher met een aantal aardige vragen daar nog enig leven in te gooien.

Fries begint te vertellen dat in Nederland 3 jaar geleden digitale televisie werd geintroduceerd. Nu heeft bijna de helft van Nederland digitale TV. UPC is nu bezig met de volgende stap te maken: adverteren. Gericht adverteren welteverstaan. Daarbij behoort natuurlijk de rode knop-functionaliteit maar ook gerichte reclames rondom on demand programma’s.

Als consumenten willen we eigenlijk geen advertenties, aldus Fries. Maar het is kiezen, het een of het ander. UPC is dus gewoon aan het uitproberen wat werkt concludeert Swisher.

Volgens Fries wordt er online per jaar ongeveer 16 miljard aan content ‘gestolen’ wordt online. Dit zorgt ervoor dat contentleveranciers voorzichtig worden. UPC werkt daarom samen met contentpartners en probeert zo te voorkomen dat contentleveranciers hun content gaat ‘vasthouden’ waardoor je er weinig mee kan.

Fries heeft commentaar op diensten als YouTube. “YouTube heeft 40% van de online video markt, maar heeft geen revenue-model, dat kan niet zo blijven, op een bepaald moment zal Google ingrijpen”. “Uiteindelijk willen kijkers kwaliteit” verwijzend naar de beeldkwaliteit van YouTube zegt Fries, waarmee hij weer eens een open deur intrapt.

UPC denkt dat advertising zal moeten veranderen: de advertenties moeten relevant worden. “It’s all about engaging the audience.” Daarmee moet je mensen kunnen betrekken bij je product door ze informatie te vragen en met ze te interacten. De meeste kijkers zijn er nog niet aan gewend maar toch blijkt dat 30% informatie wil afgeven als de advertentie relevant is.

UPC wil de klant beter bedienen door meer ’tools’ te bieden. Je eigen profiel kunnen aanpassen, diensten kunnen toevoegen en verwijderen etcetera.

Swisher probeerde af en toe met scherpe opmerkingen Fries uit de tent te lokken. Haar opmerking “One thing cable companies do is hate consumers” werd met applaus ontvangen. Uiteraard wordt dit ontkent door Fries. UPC probeert volgens hem open en eerlijk te zijn.

“Should the government be more involved?” vraagt Swisher. Fries ziet er niet veel in. Volgens hem moet regulering worden afgedwongen door de consument.

-529.jpg
-529.jpg

UPC is nog met een ander interessant ding bezig. Samen met onder andere Google gaan ze  nieuwe satellieten lanceren die alle gebieden moeten gaan voorzien van bandbreedte, dus ook met name ontwikkelingslanden.

Swisher wil weten hoe er omgegaan wordt met concurrentie. Hoe kijkt UPC daarnaar. Fries kijkt naar diensten als Joost en Hulu om ervan te leren wat ze beter moeten doen voor hun klanten.

Wie zijn dan de belangrijkste spelers? Er is volgens geen ‘powerplayer’. De grote bedrijven als Sony en Apple communiceren niet en zijn niet ‘open’ en zullen daarom uiteindelijk niet datgene kunnen brengen wat de consument wil.

Tot slot natuurlijk de vraag: Wat is de toekomst? “Alles on demand” zegt Fries, die vertelt dat zijn hele familie al on demand kijkt.

Verder lezen over Televisie

​4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet

Ben je kandidaat in een televisieprogramma? Erg leuk! Probeer te ontspannen, denk goed na over wat je zegt en bedenk je dat de camera er altijd 4 kilo bijdoet en vooral dat je zelf weinig invloed hebt over hoe je in beel...

Entertainment28.03.2024

​4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet

​Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord

Je hebt net een televisie gekocht of wilt er eentje gaan kopen. Er zijn dan veel vragen die op je afkomen, naast de keuze welk toestel en merk je wenst, plus het schermtype, zijn er nog heel veel praktische overwegingen....

Gadgets15.03.2024

​Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord

​X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv

Eerst waren het sociale netwerken die het op televisie gemunt hadden, maar nu zijn het de sociale netwerken. Elon Musk wil natuurlijk dat X een ‘alles’-app wordt en het is dan ook niet gek dat er binnenkort de optie...

Social Media13.03.2024

​X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

YouTube zet een nieuwe stap dichterbij social media: het gaat op zijn televisie-app nu een belangrijkere plek geven aan de reacties. Als je op de titel van een video tikt, dan krijg je rechts de reacties te zien en de be...

Video13.03.2024

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen

1000 woorden per dag, dat is wat een kind dat niet vaak schermen om zich heen heeft wel meekrijgen, maar kinderen met schermen niet. Peuters zouden door schermgebruik zo’n 1000 woorden per dag missen en dat verstoord d...

Gadgets12.03.2024

Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen

​TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led

Wanneer je een televisie wilt aanschaffen, dan zijn er veel overpeinzingen. Eén van de belangrijkste overwegingen is het type scherm. Daarin kun je steeds meer keuzes maken en er komen daarbij veel afkortingen je kant o...

Gadgets11.03.2024

​TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led

Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?

Het was weer een mooie reis die we als kijker met de kandidaten van Wie is de Mol? hebben meegemaakt. Mexico natuurlijk, maar ook de reis die we elke week weer doormaakten met het ontdekken wie dan toch De Mol is. Er zij...

Entertainment09.03.2024

Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?

En de Mol is...
Wie is de Mol? S24 – Afl. 9: dit gebeurde er + de leukste tweets

Het belooft deze week een heel groene aflevering te worden, vol met tokkelactie. Wie is de Mol? kruipt steeds dichter naar de finale toe. Er zijn nog amper kandidaten over. Wat staat er gebeuren in de aflevering Ontcijfe...

Entertainment02.03.2024

Wie is de Mol? S24 – Afl. 9: dit gebeurde er + de leukste tweets

Verder lezen over Upc

Philips Stadion het eerste ‘Connected Stadium’ in Nederland

Infostrada Sports, PSV en UPC lanceren het project 'Connected Stadium', een service waarbij draadloos internet, online media, een nieuwe app en digitale diensten bij elkaar samenkomen - een primeur voor Nederland.Het Phi...

Online09.04.2014

Philips Stadion het eerste ‘Connected Stadium’ in Nederland

UPC introduceert video on demand dienst MyPrime

UPC heeft vandaag bekend gemaakt een eigen video on demand, MyPrime, beschikbaar te stellen voor abonnees. Hiermee biedt UPC haar klanten toegang tot ruim 1.000 films en ruim 1.000 afleveringen van tv-series. MyPrime is...

Video01.04.2014

UPC introduceert video on demand dienst MyPrime

Overnamebod van Liberty Global op Ziggo

RTL Nieuws meldt dat Liberty Global Ziggo gaat kopen. Vorig jaar werd er door Liberty Global ook al een bod uitgebracht op Ziggo, maar dat werd afgewezen omdat het niet hoog genoeg was. Nu lijkt de overname wat beide bed...

Nieuws27.01.2014

Overnamebod van Liberty Global op Ziggo

Eerste video advertentie in Nederlands magazine te zien

UPC introduceert voor het eerst in Nederland een advertentie met een LCD-videoscherm geïntegreerd in de bladzijde van een magazine. Als de lezer de bladzijde openslaat, komt de afgebeelde televisie in de advertentie to...

Advertising02.10.2012

Eerste video advertentie in Nederlands magazine te zien

CSN Awards uitgereikt

Vorige week donderdag zijn de CSN Awards uitgereikt, tijdens de Corporate Social Networking Conference in de Westergasfabriek te Amsterdam. Bekend is gemaakt wie Nederlands Best Social Marketeer, Best Social Recruiter en...

Social Media22.05.2009

CSN Awards uitgereikt

Hij doet t. Mijn UPC Box

Na 3 jaar heb ik m aan de praat. De digitale TV Box van UPC. Na jaren geklooi is het nu gelukt. Gisteren ondernam ik een zoveelste poging om het ding te laten werken. Eerdere pogingen waren gestrand op gewoon niet werken...

Online23.06.2008

Hij doet t. Mijn UPC Box

GVR Presenteert…Met het merk aan de haal!

In de nieuwste GVR Presenteert… zetten Jeroen de Bakker en Dagan Cohen de kansen en valkuilen van de omgang met de mondige consument op een rijtje.Mensen rekenen merken genadeloos af op de kwaliteit van hun producten /...

Marketing28.02.2008

GVR Presenteert…Met het merk aan de haal!