SES San Jose - overzicht dag 4

Vorig artikel Volgend artikel
SES San Jose - overzicht dag 4

Op de vierde dag van de SES hebben ze weer een complete track met 1 onderwerp, en deze keer is dat local search. Op de Orion Keynote op dag 2 zei Rich LeFurgy al dat volgens hem 'the next best thing' location based advertising zou zijn. Ook Matt McGowan noemde in het interview al dat volgens hem local search heel groot gaat worden. Daarom besluit ik vandaag zoveel mogelijk local search sessies te volgen om te kijken wat we daar op korte termijn over kunnen verwachten.

Alles op de SES is vandaag kleinschaliger dan de voorgaande dagen. De lunch is afgeschaft, in plaats daarvan hebben we nu een “networking snack”. Terwijl ik dit tik zit ik een salted pretzel te eten (ze hebben er een kilo zout overheen gegooid, het ding is bijna niet te eten; gelukkig liggen er ook ijsjes). De meeste sessies worden gehouden in een hoekje van het congresgebouw, de expo is al afgebroken en er zijn vanavond geen sociale activiteiten meer. Het houdt ook wat eerder op: we zjin om 15:45 al klaar vandaag.

De local search sessies zijn erg leuk. Ik vroeg mij een jaar geleden al af hoe je jezelf prominent in de universal search van Google kunt zetten, en hier horen we het antwoord: je moet zoveel mogelijk 'references' verzamelen voor je local listing. Ook de iPhone komt uitgebreid aan bod. Met de ingebouwde plaatsbepaling (via GPS of Wifi in de vorige versie) kun je met kleine applicaties heel leuk local search in de markt zetten. We krijgen een aantal indrukwekkende voorbeelden te zien (ze worden live gedemoed op een iPhone simulator).

De sfeer op het congres is gelaten – veel mensen maken zich op om naar huis te gaan en vertrekken al wat eerder. Het is overduidelijk minder druk dan gisteren.

Mark Farragher

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies