Events31.01.2017

1,5 miljoen bezoekers voor de grootste kroeg van Nederland


En het houdt met 14 shows in 2018 niet op

Afgelopen week stond natuurlijk voor de Nederlandse muziekliefhebber in het teken van de 19e editie van De Vrienden van Amstel Live. Het evenement met optredens van onder andere Diggy Dex, Broederliefde, Douwe Bob, Common Linnets en Nicky Romero was nog groter en spectaculairder dan de vorige editie. Opvallend was dat dit jaar Matt Simons als eerste internationale artiest optrad. Iets wat nog nooit eerder was vertoond.

Persoonlijk vind ik het ongelofelijk knap dat een bierbrouwer als Amstel, welke overigens niet de sponsor van het event is maar de initiatiefnemer, het concept sinds jaar en dag omarmt en vast blijft houden aan het basisconcept. Natuurlijk is het evenement beter en groter geworden maar Amstel blijft als merk sterk vasthouden aan de eigen kernwaarden. Gezellig met vrienden onder het genot van een biertje ongedwongen een avond uit. Deze brand experience is uniek en vanwege de totaalbeleving zeer succesvol. Zo hecht Amstel bijvoorbeeld veel waarde aan de vriendschap met en tussen de artiesten. Met als resultaat dat er backstage veel nieuwe initiatieven en vriendschappen in de afgelopen jaar zijn ontstaan die vaak tot inspirerende combinaties hebben geleid.

amstel-live
amstel-live

Vriendenfeest

De Vrienden van Amstel Live werd dit jaar voor de negentiende keer georganiseerd in Rotterdam Ahoy. Afgelopen zaterdag stapte de 1,5 miljoenste bezoeker van de grootste kroeg van Nederland binnen. Het fenomeen waarin de organisatie een verrassende mix van artiesten, spectaculaire decors en special effects weet te combineren binnen het thema vriendschap komt volgend jaar terug, en hoe! De 20e editie van De Vrienden van Amstel Live vindt volgend jaar plaats in januari. Geloof het of niet maar Amstel wil de kroeg met alleen de beste artiesten van Nederlandse bodem eenmalig voor maar liefst 190.000 bezoekers openstellen. Met een recordaantal van 14 shows willen ze van deze jubileumeditie daadwerkelijk invulling geven aan het motto; “vieren doe je samen”. Met het evenement wil Amstel het thema vriendschap door zoveel mogelijk mensen laten ervaren.

Ieder jaar worden we verrast door de grote populariteit van De Vrienden van Amstel Live!. Omdat ons evenement 20 jaar bestaat, willen we zoveel mogelijk vrienden de kans bieden om hierbij aanwezig te zijn en te genieten van een onvergetelijke avond in de grootste Amstelkroeg van Nederland. Mede dankzij Ahoy, dat met haar agenda kon schuiven, schrijven we muziekgeschiedenis en daar zijn we ontzettend trots op,” aldus Bram Westenbrink, marketing directeur van Amstel.

Een begrip

De Vrienden van Amstel Live is al 20 jaar een begrip in Nederland. Natuurlijk is het concept uitgebreid, gemoderniseerd en geprofessionaliseerd. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het feit dat het een van de meest ingewikkelde audio evenementen ter wereld is. Dat komt omdat tijdens het evenement artiesten door vrijwel heel Ahoy heen optreden. Het dak wordt vol gehangen met geavanceerde audio technologie er worden maar liefst 500 bewegende lampen gebruikt. Niet voor niets gaat er een jaar voorbereiding aan vooraf.

Amstel ongefilterd

Tijdens de afgelopen editie werd Amstel ongefilterd geïntroduceerd. Het is een fris en puur bier in de fase die normaliter alleen de brouwer proeft. Bij Amstel ongefilterd, wat vanaf begin maart in de horeca verkrijgbaar is, zijn dezelfde ingrediënten gebruikt als voor het Amstel pils maar het brouwproces is echter anders. Het nieuwe bier is natuurlijk troebel met de gist nog zichtbaar aanwezig in het bier en is vanaf begin maart in de horeca verkrijgbaar.

Wil je volgend jaar met je vrienden een keer onderdeel zijn van dit vriendenfeest? De officiële kaartverkoop voor de 20e editie is inmiddels gestart. De veertien shows van de 20ste editie vinden plaats op 18 t/m 22 januari, 24 t/m 29 januari en 31 januari, 1 en 2 februari 2018. Op www.vriendenvanamstel.nl is alle informatie over de kaartverkoop te vinden.

amstel
amstel

[Foto’s via Tribe Company]

Onno Rompa

Onno is blogger op DutchCowboys, Travelvalley en StyleCowboys. Onno schrijft over technologische innovaties en trends en ontwikkelingen op het gebied van (online) marketing.

Verder lezen over Merken

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Schoenen maken de man. Toch? Kijk naar beneden en ik kan je vertellen wat voor exemplaar er voor je staat. Want jouw schoenen vertellen veel meer over jou dan je denkt. En ik snap echt dat je gewone sneakers, zwarte sch...

Lifestyle03.02.2023

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander

Vanaf 1 januari 2023 gaat LifeHunters een aantal nieuwe activatiecampagnes voor Maaslander ontwikkelen. De samenwerking komt voort uit een ‘proefperiode’ in 2022, waarin LifeHunters een aantal campagneconcepten heeft...

DC Business19.12.2022

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander