Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Mediabedrijf Endemol introduceert een online reality serie met en over de Nederlandse YouTube-sterren de Cinemates. Het kanaal World of Cinemates is een initiatief van de nieuwe Nederlandse tak van het wereldwijde merk Endemol Beyond, waarmee de producent zich toelegt op online video. Belangrijke aandachtsgebieden zijn ontwikkeling en exploitatie van online kanalen en -content, verspreid over verschillende platforms (zoals YouTube en Twitter).
De introductie in de Nederlandse markt volgt op de mondiale lancering van Endemol Beyond in november 2013, die werd ondersteund met een initiële investering, oplopend tot 30 miljoen euro. Sindsdien is Endemol Beyond uitgegroeid tot een internationaal Premium Channel Network (PCN) van ruim 400 digitale videokanalen, met circa 27 miljoen abonnees en maandelijks meer dan 400 miljoen views. Daarbij wordt al samengewerkt met toonaangevende creatieve en zakelijke partners, zoals Pitbull, Michelle Phan, MattyBVlogs, San Pellegrino, Hyundai en Coca Cola. Het netwerk omvat zowel originele web based videocontent als bestaande titels, waaronder Wipeout, Mr. Bean en Fear Factor.
Het eerste YouTube-kanaal dat Endemol Beyond in Nederland lanceert is World of Cinemates: een online reality serie over het leven van Kelvin Boerma (18) en Peter de Harder (21), alias de Cinemates. Het kanaal gaat vrijdag 20 februari aanstaande van start, waarna wekelijks twee nieuwe afleveringen te zien zijn. Volgens Boerma heeft de serie een ander perspectief dan de eigen video’s van het populaire YouTube-duo: ”
Dit nieuwe kanaal vertelt het verhaal achter de Cinemates. Er komt een extra camera bij, dus je kunt nu letterlijk en figuurlijk over onze schouder meekijken, ook als we niet aan het werk zijn.”
Naast World of Cinemates zullen de Nederlandse activiteiten van Endemol Beyond worden uitgebreid met nieuwe kanalen en initiatieven, waarbij de nadruk ligt op hoogwaardige content en sterke merken.
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024