Bedrijven Blinker en MailPlus samen verder onder de naam Spotler
Vanaf vandaag gaan de zusterbedrijven Blinker en MailPlus verder als één bedrijf: Spotler. De samenvoeging is de eerste stap naar het doel om een internationale speler van marketing automation software te worden. "Dez...
Rustige zomermaanden? Zet je e-mail marketing weer op scherp!
We horen het vaak, de zomermaanden komen eraan en een echte komkommertijd volgt. Een rustige periode waarin weinig gebeurt en waar weinig nieuws en handel is. Voor marketeers liggen hier juist veel kansen. De zomermaande...
Meer e-mail opens met deze 5 punten [checklist]
Een goede afzendernaam doet wonderen. Deze is vaak direct van invloed op de open ratio van je e-mails. Wil jij scoren met je afzendernaam en de opens van je mailings verbeteren? Download dan nu deze handige checklist me...
Tijd besparen met Smart Reply nu ook voor Gmail op iOS & Android
Als je onderweg bent is het natuurlijk handig om even je e-mail te checken en uit te lezen, maar ze ook beantwoorden vergt net wat meer tijd. Met Smart Reply, beschikbaar voor Inbox van Gmail, bespaar je tijd doordat er...
Er waren eens 5 e-mailmarketing fabels…
Als kind is mij altijd verteld dat het zeven jaar duurt voordat je kauwgom verteert als je het hebt doorgeslikt. Tot op de dag van vandaag slik ik mijn kauwgom niet door... Geloofde je dat je minstens 30 minuten moest...
Calls-to-action in e-mail marketing: meer dan 'Lees verder'
Een call-to-action is een oproep tot actie. Bijvoorbeeld een oproep Bekijk ons aanbod die linkt naar je website. Een CTA kan een tekstlink zijn of een link achter een afbeelding, titel of button. En vooral buttons zijn b...
Do’s & don’ts van calls-to-action in e-mail marketing [infographic]
Bij een call-to-action als ‘klik hier’ gaan de nekharen van de gemiddelde marketeer recht overeind staan. Nietszeggend en daardoor loop je een hoop kliks mis. Zonde! Om je wat inspiratie te bieden, hebben we een inf...
E-mailmarketing nog steeds niet dood?
In een eerder artikel schreef ik al dat uit onderzoek bleek dat de gemiddelde persoon een aandachtsspanne heeft van acht seconden. Dat is één seconde minder dan de gemiddelde aandachtsspanne van een goudvis. Hoe lang d...
5 praktische tips voor betere e-mail marketing [white paper]
De wereld om je heen verandert continu. Je moet veranderen om het maximale te bereiken, of je wilt of niet. Dat geldt dus ook voor je e-mail marketing en daarom moet je altijd optimaliseren. Door te testen, te analyseren...
Check elke nieuwsbrief op deze 15 belangrijke punten
Je hebt veel tijd en moeite gestopt in de perfecte nieuwsbrief. Eindelijk kan ‘ie de deur uit. Blijkt het achteraf dat je toch iets bent vergeten. Het overkomt ons allemaal weleens. Erg balen, maar een leerpunt voor de...
Tips om e-mail marketingdoelstellingen te bepalen
Als je wilt weten of e-mail marketing voor jouw organisatie genoeg oplevert, dan moet je eerst je doelstellingen bepalen. Wat en wie wil je met e-mail marketing bereiken? En hoe ga je dit aanpakken? In dit document...
Liefde maakt blind: 5 eyeopeners voor je Valentijnsmail
Help, Valentijnsdag komt eraan! Een herkenbare noodkreet voor de verliefde man, verliefde vrouw…en voor de e-mail marketeer. Want ieder jaar sta jij voor de uitdaging om een creatieve en hartverwarmende campagne tot st...
Contentmarketing & leadmanagement: het belang van relevantie [white paper]
Onder de aandacht blijven doe je met content. Hoe relevanter de content, hoe meer bezoekers op je website. Met de juiste vervolgcontent kun je deze vervolgens converteren naar leads. In dit white paper staat het belang...
White paper: Trends in e-mail marketing 2017
Je hebt als het goed is de e-mail marketingdoelstellingen van 2017 al vastgesteld. Maar heb je hierbij rekening gehouden met de nieuwste trends? In dit white paper van Blinker worden trends beschreven aan de hand van de...
De 3 e-mailcampagnes die iedere e-commercespeler móet inzetten
In 2016 stegen de online aankopen en bestedingen kwartaal na kwartaal. Ook ten opzichte van de cijfers in diezelfde periode in 2015 groeiden de Nederlandse e-commerce cijfers keihard door (bron: Thuiswinkel.org). Rondom...
Online verkopen? E-mail vs Social
Het Nationaal E-mail Onderzoek 2016 maakt duidelijk dat 73% van de Nederlanders het afgelopen jaar iets hebben aangeschaft naar aanleiding van een e-mail. Dit hoge percentage zie je niet terug bij social media. Alleen Fa...
Stappenplan A/B testen in nieuwsbrieven
Een A/B test is een ideale manier om e-mail marketing te optimaliseren. In deze white paper legt MailPlus stap voor stap uit wat A/B testen is, waar u start en welke aspecten u kunt testen. Daarnaast geven we tips over...
Casebundel: Segmentatie in e-mail marketing
Segmentatie is ‘the #1 tactic’ voor beter scorende mailings. Marketeers zijn vaak wel overtuigd van het belang van gesegmenteerd mailen, maar ze vinden het lastig om het toe te passen. Blinker helpt je graag op weg...
Meerderheidsbelang voor CNBB in Blinker en MailPlus
CNBB Venture Partners heeft een meerderheidsbelang genomen in Bright Marketing Holding, het bedrijf achter Blinker en MailPlus. CNBB heeft de investering gedaan vanwege de sterke positie van beide partijnen in de Nederla...
Gmail krijgt 'undo send'-update op iOS
Gmail heeft eindelijk weer eens een flinke update gekregen, volgens Google "de grootste aanpassing van de app in vier jaar". Het gros van de veranderingen is cosmetisch, waardoor de app er nu veel meer uitziet als de And...
Onderwerpregels voor je decembermailing
De decembermaand is marketingmaand. Tijd om je klanten te knuffelen, hun decemberstress te verlichten en te strooien met cadeaus. Oh ja, een feestelijk knipoogje kan natuurlijk ook. Maar het begint natuurlijk met het war...
8 e-mail marketingtips voor de feestdagen
De feestdagen komen er aan en voor veel bedrijven betekent dit kans op meer omzet. Consumenten oriënteren zich in deze periode veel online. Een goed moment voor (e-mail) marketeers om hierop in te spelen met feestelijk...