De beste e-mail dag van de week verandert per kwartaal

Vorig artikel Volgend artikel
1122557727eROImail

Uit een recent onderzoek van eROI uit Portland Amerika is gebleken dat de beste e-mail dag van de week verschuift per kwartaal. Algemene conclusie is wel duidelijk: de klikratio daalt. In q2 2004 was het 4% en in q2 2005 is het 3.6%. Deze dalende trend is iets wat RapidSugar ook ziet.

In het tweede kwartaal van dit jaar bleek het midden van de week het beste moment te zijn. Woensdag is de beste dag. Maandag en vrijdag kan je beter niet mailen.

B2B campagnes mail je het beste in het begin van de week. En BtoC campagnes mail je het beste aan het einde van de week volgens eROI.

Grappig is dat in vergelijk met vorig jaar Maandag een verdubbeling van het mail volume ziet. Dit heeft wellicht te maken met het toenmalige idee dat maandag de beste dag was.

BtoC e-mail wordt beter gelezen op zaterdag en zondag in vergelijk met weekdagen. Maar de respons komt op vrijdag en zaterdag. Dit geldt het met name voor de reisbranche.

lees het allemaal in het Engels bij eROI. En hier het andere artikel er over.

M. Lens-FitzGerald

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies