eMail marketing voor gevorderden

Vorig artikel Volgend artikel
1117139722ssst

Gisteren een mailtje ontvangen van Prijsreis.nl. In de mail de volgende tekst: Prijsreis.nl is een initiatief van E2Ma Database Services. U ontvangt deze email van E2Ma in Houten, omdat u zich heeft ingeschreven bij Dimo. Indien u uit de verzendlijst wilt worden verwijderd, dan kunt u zich hier uitschrijven.

Juist dat doen we dan gelijk. Dus dan maar klikken op de link. En ja hoor, wat lezen we: Wij vinden het jammer afscheid van u te moeten nemen. Hieronder kunt u eventueel aangeven waarom u zich wilt uitschrijven, zodat wij onze serviceverlening kunnen verbeteren. Serviceverlening ????

Maar het gaat verder: Geef hier aan met welk emailadres u staat ingeschreven: Huhhh daar heb je naar gemaild volgens mij.

Om te sluiten met: Na het versturen ontvangt u op het opgegeven emailadres nog één email. Hierin wordt u gevraagd om uw uitschrijving te bevestigen. De uitschrijving zal hierna binnen 1 week worden doorgevoerd. Binnen een week, zou het handmatig gebeuren ofzo ?

De visie van het bedrijf is boeiend en is te lezen op de website: De consument wordt steeds kritischer en wil slechts die aanbieding of informatie ontvangen die echt relevant voor hem is. Maar hoe weet je als marketeer welke informatie? En wanneer stuur je die? Het is dus van groot belang dat de marketeer over relevante data kan beschikken, waarin individuele consumenten hun wensen kenbaar hebben gemaakt.

Zouden die regels over opt-in en opt-out nou echt zo moeilijk zijn te lezen ?

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies