e-Mailmarketing fundamentals: Tip nr. 1

Vorig artikel Volgend artikel
1113634206email

De grondstof van e-mailmarketing is data. Voor sommige marketeers een noodzakelijk kwaad. Voor anderen een fantastische speeltuin. Immers, inzicht in het responsegedrag van de mens achter het e-mailadres is de basis voor slimme selecties. Voor nieuwe campagnes. Met relevante boodschappen. Resulterend in overwegend hoge(re) respons en conversie cijfers. Een zichzelf versterkend mechanisme.

Het opbouwen van een goede e-mailmarketing database kost tijd! Lees eens wat de vader van permission-based marketing (Seth Godin) er ooit over zei: "In my case, my greatest asset is my list of tens of thousands of people who want to hear from me. That took five years, not five weeks or five days to build. I don't talk to them in a way that helps me, but in a way that helps them. There are too many reputable marketers who are harvesting their permission database instead of caring for it.

Tip 1: Een database met e-mailgegevens en permissie om mensen te mogen storen is net zo'n grote asset als een sterk merk. Neem je tijd op het goed op te zetten. En care for it!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies