Retail heeft meer aan e-mail dan aan social media

Vorig artikel Volgend artikel
Retail heeft meer aan e-mail dan aan social media

Traditionele marketing zorgt voor een betere return on investment (ROI) voor retailers dan social media, zo blijkt uit een rapport van ForeSee Results.

Volgens het rapport is interactie op Social Media goed voor slechts 5% van de bezoekers aan retail websites. De meer traditionelere marketing technieken zoals promotionele e-mails (19%), zoekmachine resultaten (8%) en Online adverteren (7%) hebben veel meer invloed op het aantal bezoeken van een retail website. Ook genereren de traditionele marketing technieken niet alleen meer verkeer, ze leveren ook een betere kwaliteit bezoekers.

"Iedere retailer moet weten hoeveel klanten worden beïnvloed door promotionele e-mails, advertising op Facebook of door mond-tot-mond reclame, en bovendien moeten ze ook weten welke group het meest waarschijnlijk een aankoop zal doen," aldus Larry Freed, President en CEO van ForeSee Results en auteur van het rapport.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies