eMail nog steeds belangrijkste kanaal om content te delen

Vorig artikel Volgend artikel
eMail nog steeds belangrijkste kanaal om content te delen

Ondanks alle interesse voor Social media, blijft eMail het belangrijkste kanaal om content te delen. Dat is de conclusie van een onderzoek van Chadwick Martin Bailey en iModerate Research Technologies.

In het rapport wordt opgemerkt dat 49 procent van de consumenten minstens één keer per week online content deelt. Daarbij geeft bijna de helft aan daarvoor beroep te doen op het sociale netwerk Facebook, maar 86 procent grijpt daarvoor terug naar email.

De onderzoekers voegen er aan toe dat de keuze van het kanaal in belangrijke mate wordt bepaald door de leeftijd. Bij vijfentwintigplussers is email het meest gebruikte kanaal. Bij vijfenzestigplussers gebruikt 97 procent het kanaal om content te delen.

Bij jongere internetgebruikers zegt 76 procent gebruik te maken van Facebook. Bij vijfendertigplussers daalt dat tot 52 procent en boven de vijfenzestig jaar doet nog 24 procent beroep op het sociale netwerk.

Nieuws, foto's en video's van familie en vrienden worden het meest gedeeld (80 procent), gevolgd door grappige video's (63 procent). Verder blijkt dat coupons en kortingen door 54 procent van de respondenten worden gedeeld. Video's en blogposts over entertainment en beroemdheden worden het minst verstuurd. De onderzoekers merken wel op dat de content vaker wordt verspreid omdat de verzender die interessant of ontspannend vindt (72 procent) dan omdat vermoed wordt dat de ontvanger geïnteresseerd zal zijn (58 procent). [Via]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies