Dutch Digital Design: online platform, magazine en event

Vorig artikel Volgend artikel
Dutch Digital Design: online platform, magazine en event

Eerder vandaag is het platform Dutch Digital Design gelanceerd. Een nieuw platform met als doel om samen met bureaus en creatieven het beste digitale design uit Nederland te vieren en samen te werken aan de zichtbaarheid ervan in binnen- en buitenland.

De eerste stappen zijn gezet, met zowel een magazine als een event in de maak. De kick off vindt plaats met de komende editie van Creatie magazine van Adfo Groep, die in het teken staan van Dutch Digital Design. Daarna vindt op 22 mei een event plaats met hetzelfde onderwerp.

Creatie magazine
De komende editie van vakblad Creatie wordt een tweetalige uitgave en staat in het van Dutch Digital Design. Het blad wordt op dit moment gemaakt samen met bureaus die lid zijn van de redactieraad: Achtung!, MediaMonks, Tribal & DDB Amsterdam, Code d’Azur, Born05, Digitas LBi, Mirabeau, Isobar, Tam Tam, Momkai en Fabrique. Chef redactie is Nils Adriaans, hoofdredacteur is Astrid Prummel en Bert Hagendoorn is gasthoofdredacteur. Het magazine verschijnt in april. 

Made in Holland
Op 22 mei vindt vervolgens een event over Dutch Digital Design plaats in Pakhuis de Zwijger, met als thema Made in Holland. Het beste interactieve en digitale design uit Nederland wordt getoond en besproken door bureaus en creatieven. Daarna is er ruimte voor discussie. De avond wordt georganiseerd door Jort Schutte en Daniel Sytsma (beiden Achtung), Wouter Boon (Boon Strategy), Owen van Dijk (SID LEE) en Bert Hagendoorn. Mediapartners zijn Amsterdam Ad Blog, Creatie en Adformatie.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies