Discovery Channel: A-merk met D-logo

Vorig artikel Volgend artikel
Discovery Channel: A-merk met D-logo

Discovery Channel heeft een nieuwe vormgeving. De reducering tot de 'D' en de wereldbol uit het logo sinds 2008 symboliseert de kracht van dit sterke merk. Ook de zendervormgeving heeft een nieuwe styling: drie-dimensionaler, meer diepte, meer kleur. Met deze krachtige, dynamische vormgeving wil Discovery Channel nog sterker aansluiten bij de doelgroep.

Natuurlijk hebben met name de aansprekende programma's van de afgelopen decennia er voor gezorgd dat Discovery het sterke merk is geworden wat het nu is, niet het logo. Toch is dit een voorbeeld van een mooie, zelfs ingetogen, sterke ontwikkeling van een naam- en beeldmerk. Een die ik enorm waardeer.

Het Discovery Channel logo

Discovery Channel logo 1985

Het allereerste logo stamt uit 1985 en prijkte "The Discovery Channel". In de voorgrond een halve cirkel als opkomende zon, veelal geanimeerd met een Vitruviusman. 

Discovery Channel logo 1995

In 1995 wordt het woord "The" geschrapt, de kleurstelling bont, en wordt een wereldbol vast onderdeel van het Discovery Channel logo. 

Discovery Channel logo 2000

Vanaf 2000 wordt de blauwe balk zwaarder aangezet om plaats te geven aan het woord Channel. De algehele kleurstelling wordt meer zwart-blauw. 

Discovery Channel logo 2008

Per 2008 stapt Discovery af van het Aurora Bold Condensed lettertype en krijgt de wereldbol een plek in de D van Discovery.

Discovery Channel D-logo 2011

Anno 2011 staan de D en de wereldbol uit het 2008 logo iconisch symbool, geanimeerd in 3D. Discovery Channel; het A-merk met een D-logo.

Meer content

Mauritsonline

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies