[Video] Interview Frits @FBarend Barend over sportjournalistiek en twitter #HELDEN #DCBoulevard

dcboulevard Tijdens de lancering van het nieuwe magazine HELDEN - van Frits Barend en dochter Barbara Barend - waren niet alleen veel heldhaftige sporthelden aanwezig ook had ik de eer neerlands betere sportjournalist Frits Barend te mogen interviewen voor de camera. Ik was benieuwd naar zijn visie op gebied van de 'nieuwe' journalistiek waarbij bijvoorbeeld Twitter een rol speelt in de beïnvloeding van de traditionele media zoals tv. lees meer

dcboulevard Boris Veldhuijzen van Zanten kennen we op het Twitter als @Boris. Naast succesvol internetondernemer is hij samen met @Patrick (de Laive) de drijvende kracht achter The Next Web. Daarnaast is Boris regelmatig te gast bij De Wereld Draait Door en sinds april 2010 de Technology Trendwatcher of the Year(TWOTTY). Eind april 2010 is de vijfde editie van The Next Web conference gehouden. De vijfde editie kende nieuwe locaties, een grotere aanpak, 30% groei in bezoekers, de aankondiging van een nieuwe huisstijl, een realtime-web mashup gevuld met social content van #tnw maar vooral nog steeds het model waarbij de bezoekers om inspirerende verhalen te zien van internationaal vooraanstaande sprekers. De Laive maakte op de blog van The Next Web heel duidelijk dat het businessmodel van The Next Web is gebaseerd op betaalde toegang om zo topsprekers te zien in een professionele entourage zonder al te veel gesponsoord optreden van flauwe commerciële voorstellingen.

Dit anders dan de vele evenementen die geregisseerd worden door de dienstdoende sponsoren. Aan Boris de vraag wat nu precies die unieke beleving is van alweer een Next Web. Hoe weet deze conferentie zich door de crisis te slaan en wat zijn de 'realtime' voorspellingen van Boris Veldhuijzen van Zanten aangaande het WWW? Een interview in het hart van The Next Web: het podium. 

dcboulevard Tijdens The Next Web 2010 hield de Amerikaan Adam Richardson -de creatief directeur van Frogdesign- een interessant verhaal over de moderne mix van business, techniek en (usability) design. Dit zijn zijn ingredienten voor de broodnodige innovatie die bedrijven steeds creatiever dienen te integreren. Gezien zijn auteur-zijn van het boek 'Innovation X' (zie http://richardsona.squarespace.com/) heeft Richardson hier een gedegen visie op. Bij Frogdesign werkt hij aan de meest interessante (consumenten)producten en 'user experiences' voor klanten zoals Disney, NASA, Vodafone, HP, Microsoft en de laatste tijd veel voor Android. Zijn rol is door middel van innovatie meer bedrijvigheid te stimuleren voor zijn klanten.  Daniëlle Schouten interviewt Adam Richardson -onder het motto "Keep asking 'Why?' "- over onder andere trains, flavours, objecten, het effect van de recessie en de iPad.

Achter de schermen-foto's zijn hier te vinden. 

Tags: video

dcboulevard The Next Web 2010 presenteerde in de persoon van Jacob Aqraou(CEO eBay Classifieds Group) een spreker die ultiem de combinatie social, social mobile, m-commerce en conversiegerichte mobiele apps wist te combineren.

Jacob legt op video en in zijn presentatie uit dat de mobiele eBay-applicatie het aankopen en verkopen van handel en tweedehands producten wereldwijd een grote boost geeft. Social en vooral social mobile gericht op het snel handeldrijven via de mobiel is dan ook een groeimarkt voor eBay Classifieds. Voor de Nederlands markt een interessante ontwikkeling gezien het feit dat Nederland een flinke penetratie online handelende, sociaal begaafde mobiele internetters kent én eBay aan het roer staat bij het nog steeds populaire Marktplaats.nl.

Een video-interview met de sympathieke en scherpe Amerikaanse Deen Jacob Aqraou inclusief de presentatie die hij tijdens de Next Web heeft gehouden. . (converted to Slideshare). 

DC7: 7 vragen aan Patrick(@Patrick) de Laive over de 5e The Next Web

dcboulevard Patrick de Laive vormt samen met @Boris de drijvende kracht achter het jaarlijkse evenement The Next Web. Wie Dutchcowboys.nl regelmatig leest weet dat ook dit jaar weer topsprekers aanwezig zijn in Amsterdam. 7 vragen aan @Patrick over vijf jaar The Next Web:

Vraag 1: '27 april start alweer de de vijfde editie van TNW, wat is anders bij deze editie?'

Uhhm.. We hebben andere sprekers, nieuwe locatie, nieuwe datum (tegen Koninginnedag), meer feestjes en meer value-for-money dan ooit tevoren.

Veel dingen zijn natuurlijk hetzelfde als wat men van ons kent. The Next Web(TNW) is een conferentie als geen andere. De focus gaat steeds meer naar de beleving van de volledige conferentie. We proberen een omgeving te creëren die uitnodigt om nieuwe mensen te leren kennen, om interessante gesprekken te voeren en om zaken te doen. We zien steeds vaker dat TNW het beginpunt is geweest van deals en samenwerkingen. Dat is mooi om te zien maar kan altijd beter.
Het is de vijfde editie. Wij hebben de afgelopen jaren enorm veel geleerd. Deze lustrumeditie is niet te vergelijken met de eerste paar edities. De content is namelijk enorm verbeterd; zowel van de sprekers als de startups die lanceren tijdens TNW.

Het is een leidende conferentie op het gebied van technologie geworden. De conferentie heeft nog wel altijd dat frivole, het gezellige en het gevoel dat wij het met z'n allen moeten doen de komende jaren.
We groeien trouwens in 2010 weer zo'n 30%. The Next Web is -of je het leuk vindt of niet- hét event waar je als internet/mobile professional bij moet zijn. Tenminste.. als je je vak serieus neemt.
 lees meer

Tags: the next web
dcboulevard AtMost.TV had deze keer Ronnie Overgoor als gastinterviewer. Hij koos Gijs Vroom(Emerce) uit om deze net na de uitreiking van de SpinAwards te vragen naar zijn visie op de meest actuele editie van deze awarduitreiking.
Tags: award, video
dcboulevard @Marjolijn -Marjolijn Kamphuis (1981)- was de trotse winnaar van een zilveren Spin tijdens de Spin Awards uitreiking 2009 die 8 april 2010 in Amsterdam is gehouden. In de rubriek Beste media inzet won zij samen met haar team van G-STAR(RAW) voor een markante fashioncampagne met hoge inzet van sociale media. Tijdens het naspel van de... lees meer
DC7: feiten over de internationale groei van Twitter
dcboulevard Twitter groeit. Het is niet alleen dat aaibare sociale middel dat onlinefocussed Nederland in de ban houdt, Twitter groeit door naar een volwassenheidsfase. Wat mij irriteert is de wirwar aan cijfers over het aantal Twitteraccounts en het gebruik van de microblog. De officiele cijfers lijken van Matt Sanford te komen en zijn actueel tot... lees meer
Tags: twitter
dcboulevard Op de DevDays van Microsoft ontmoette wij @Freena. Een ontwikkelaar voor de interactieve tafel Surface. Mijn kritische noot is dat de tafel veel bruikbare mogelijkheden kent, maar ik in de praktijk niet veel meer heb gezien dan het wat verschuiven en bekijken van foto's op de touchtable. Nu touch-in-het-groot (zoals de iPad) een blijvend... lees meer
Tags: surface, video
De DevDays 2010 van Microsoft bracht een mix van interaction design (met bijvoorbeeld de interactieve touchtafel Surface, de nieuwe Windows 7 mobiel en Silverlight) en nieuwe technieken zoals alle .net verwante technieken. Ik... lees meer
The Next Web Conference -die jaarlijks eind april plaats vindt- is een speciale happening. Het event heeft tevens een link met deze blog aangezien DutchCowboys.nl ooit de winnaar is geworden van een heus Next Web Award. Tijdens Bowlr... lees meer
Interview Arne Balk, winnaar van de DC Logo wedstrijd
Op donderdag 3 december 2009 werd tijdens de Adobe User Group XL-meeting het nieuwe logo van DC gekozen. Dit in het kader van de DC Logo design wedstrijd die... lees meer
Tijdens de SpinAwards Inspiration Days in de Spaces in Amsterdam spreken wij de bestuursvoorziter en mede-oprichter van de SpinAwards: Stephan Fellinger. Heeft 'Spin' last van de recessie? Wat is de awards-visie van de bestuursvoorzitter,... lees meer
Op het Brands and Games festival in Utrecht hadden wij de eer om David Edery te mogen interviewen. De profesionele game-onderzoeker had diverse interviews en presentaties achter de rug met onder andere de NOS en stond ook ons uitgebreid te woord.... lees meer
DC Exclusive: Adobe CS4-guerilla 'Meld tijdverlies anoniem'
Dutch Cowboys mocht exclusief bij de lancering van een unieke en 'flashy' guerillacampagne van Adobe zijn. Letterlijk guerilla want een heus squadteam stond omgeving... lees meer
ADHD-er Chabot en schrijver en Twitteraar www.twitter.com/ronaldgiphart doen het met oude media -de boeken- maar lijken daarin crossmediaal te werk te gaan. Na markante en interactieve voorlees-sessies en bewegende podia.. wordt het tijd om... lees meer
Helaas hadden wij bij de 212 'iPhone VS G1' meeting van 10 maart 2009 géén toestemming om iets van de presentatie van T-Mobile te filmen. Als regelrechte cowboys duiken wij in het 212-café in de Felix Meritis de... lees meer
Tijdens het IAB-NLGD Brands and Games Festival 2009 te Utrecht spraken wij met Filmhelden. De vlijmscherpe Rebekka van www.filmhelden.nl presenteerde een van de meest aantrekkelijke en praktische casus tijdens dit... lees meer
Recommend on Google

Poll

Hoe begin jij je dag online?

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines