Handen ineen tegen klikfraude

Vorig artikel Volgend artikel
1154719319click_fraud

Op voorspraak van 't IAB en de Media Rating Council wordt samen met Google, Yahoo, MSN, Ask.com en LookSmart gewerkt aan richtlijnen ter voorkoming van klikfraude. Doel is om the do's & don't's van online advertising gezamenlijk vast te leggen om beter zicht te krijgen op de grootte van 't probleem.

Het initiatief getuigt van de serieuze bedreiging die klikfraude vormt, en waar behalve de search engines, vooral adverteerders, online-advertentienetwerken en SEO's schade van ondervinden. Een noodzakelijk initiatief, wat hopelijk wat rumoer over getallen uit de lucht haalt. Gedupeerde adverteerders beweren soms tot 30% te veel te betalen, terwijl vanuit de search engines zelf vaak een getal van 5 a 10% wordt genoemd. Vooral in de U.S leidde dit al tot verschillende rechtzaken.

Meer content

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies