Kaspersky Lab lanceert tijdschrift SecuREview

Vorig artikel Volgend artikel
Kaspersky Lab lanceert tijdschrift SecuREview

Kaspersky Lab gaat een zg. non-profit beveiligingstijdschrift SecuREview uitgeven. Met een geplande kwartaaluitgave wil het bedrijf de bewustwording op het gebied van IT-beveiliging onder een breed publiek vergroten door gebruikers in alle marktsegmenten proactief te informeren. Zo staat het letterlijk in het persbericht.

De keuze voor een tijdschrijft is best bijzonder omdat je vandaag je wel een paar andere manieren kunt bedenken over het informeren van je doelgroep. Maar misschien zit het in "informeren" en niet in het opzetten van een dialoog met je gebruikers. Daarom 5 vragen aan het Lab over hun keuze voor een tijdschrift.

Waarom kiest Kaspersky voor een tijdschrift en niet voor een online (Blog)publicatie?
SecuREview is een tijdschrift in digitale vorm en wordt online gepubliceerd; het blad is voor geïnteresseerden bewust geheel kosteloos te downloaden en wordt elektronisch verspreid.

Denken jullie niet dat het juist gezien de content belangrijk is om interactie met je gebruikers te hebben?
Interactie met je lezersdoelgroep is voor elk medium belangrijk. Zoals je in het persbericht hebt kunnen lezen heeft Kaspersky het magazine net gelanceerd. Het plan is om dit jaar 4 edities uit te geven en in de toekomst te gaan naar een maanduitgave. De inbreng daarin van onze lezers en geïnteresseerden is daarin belangrijk. Vandaar dat wij ze oproepen om hun bijdrages aan ons te sturen. Daarnaast zijn we nu bezig met het ontwikkelen van allerlei ondersteunende activiteiten om de interactie met de doelgroep te kunnen vergroten. Zo heeft SecuREview ook een eigen Twitter-pagina en Facebook-pagina.

Hoe gaan je jullie doelgroep weten te bereiken, die bestaat toch uit iedereen die online is. Nu lijkt het een BtB format met onderwerpen als kijk ons nu eens.
De doelgroep bestaat uit: Experts werkzaam binnen de industrie, Specialisten van verschillende bedrijven die verantwoordelijk zijn ten aanzien van het beleid op het valk van Computer Security, C-level management en geïnteresseerden die op de hoogte gehouden willen worden van de ontwikkelingen op security-vlak.

Dus eigenlijk de mannen en vrouwen met een redelijk technische achtergrond in de leeftijd van 25 – 45 jaar.
Deze doelgroep proberen we te bereiken via diverse activiteiten zoals het kunnen inschrijven op het magazine via onze website, het opzetten van een mini-site, de lay-out verder te optimaliseren en door het opzetten van webcasts. 

Het tijdschrift heeft secties met News (maar niet vergankelijk gezien de kwartaaluitgave) bijv. over algemene trends, bijzondere branche evenementen, Analyses (bij voorleur met een extern onderzoeksbureau), interviews (deels met de eigen specialisten – threatpost – en deels met externe experts), Expert columns, nieuwe technologie en vooruitzichten en trends. Een goede balans tussen artikelen van Kaspersky-mensen en externe experts dus. Dit is ook nodig omdat op de langere termijn Kaspersky alle bedrijven en iedereen werkzaam binnen de security markt met dit tijdschrift wil bereiken.

Hebben jullie nagedacht om ipv van een Magazine vol voor Social Media te gaan of was dat geen optie?
Kaspersky legt zich steeds meer toe op Social Media maar voorzag een mogelijkheid tot het publiceren van een tijdschrift. Natuurlijk wordt het tijdschrift zoals eerder aangegeven wel ondersteund met social media.

Waar gaan mensen het tijdschrift tegenkomen en hoe verloopt de distributie?
Geïnteresseerden worden er op geattendeerd door de hierboven beschreven activiteiten en door ons te volgen op social media als Twitter en Facebook.

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies