Afab leed en online reputatie

Vorig artikel Volgend artikel
Afab leed en online reputatie

We schreven al eerder over reputatie management en DSB. Het vervolg hierop is natuurlijk Afab. Het bedrijf biedt ook leningen aan en maakt hierbij gebruik van de technieken die we ook bij DSB (en de rest van de banken) zagen. Via het FD, column van Joost Steins Biscchop, werd ik wederom verrast door hoe online reputatiemanagement leeft bij bedrijven. De gekozen insteek van Afab is een veel gehoorden, maar of het werkt?

 "In de bestuurskamer van Afab was iedereen zich er van bewust dat iemand die met de billen bloot gaat, slaag kan verwachten. Voor je het weet zitten de Lakemannen, Hendrickxen en Bartelsen op je nek. En, weet je, ze zijn op een eenvoudige manier te stoppen, sprak iemand. We moeten hun het belangrijkste wapen uit handen nemen, en dat zijn de vervelende domeinnamen.

Briljante gedachte. Meteen doen. En zo kon het gebeuren dat de Afab'er M. Van Dijk op 8 oktober, een paar dagen voor de geplande openheid, een paar domeinnamen reserveerde. Het leek in ieder geval verstandig om Afableed.nl, Afabclaim.nl en Afabramp.nl te pakken. Nog even gekeken, maar Afabisoké.nl en Afabdeugt.nl zijn beiden nog te verkrijgen. Blijkbaar was die belangstelling er niet bij de directie.

Zo kan het dus gaan. Het is tijd voor verandering, zei Obama. Maak je geen zorgen, er is al heel veel veranderd, alleen niet iedereen weet het al."

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies