Cross Media Week PICNIC ’06 uitverkocht

Vorig artikel Volgend artikel
1159299855rss button

De eerste Cross Media Week van Amsterdam, PICNIC ’06, is uitverkocht. PICNIC ’06 is Amsterdam’s nieuwe jaarlijkse evenement over interactieve media dat zich richt op creativiteit in cross media content en technologie, met name op het gebied van entertainment en communicatie. Naast een congresprogramma, biedt PICNIC ’06 ook een publieksprogramma en verzorgen partners aanpalende events en workshops.

Co-founders Bas Verhart en Marleen Stikker.

Voor geïnteresseerden zonder toegangsbewijs voor het evenement worden delen van de PICNIC '06 conferentie live uitgezonden op internet. Het NOB, dat ook audio bestanden van het evenement maakt, verzorgt de opnames. Bovendien geeft de PICNIC '06 blog een dagelijkse update over het evenement. Beiden zijn te vinden op: www.crossmediaweek.org.

Mijlpalen van PICNIC ’06

- 1.600 geregistreerde bezoekers voor het congres;

- 1.400 geregistreerde deelnemers voor specialistische workshops en presentaties;

- Publieksprogramma dat naar verwachting 2.000 inwoners van Amsterdam zal trekken met PICNIC at Night, club hopping, De Hop hip hop party en het PICNIC ’06 feest in Odeon;

- 70 (inter)nationale sprekers uit Europa, Noord-Amerika en Azië

- 15 grote overheids- en bedrijfssponsoren;

- 29 specialistische workshops en presentaties georganiseerd door de overheid, het bedrijfsleven, Nederlandse en internationale brancheorganisaties en culturele instellingen;

- Actieve marketingondersteuning door 45 Nederlandse en internationale brancheorganisaties en culturele instellingen.

Job Cohen, burgemeester van Amsterdam zegt: “De stad Amsterdam heeft er veel vertrouwen in dat de Cross Media Week de potentie heeft om één van de meest belangrijke internationale bijeenkomsten te worden voor multimedia content producenten, bureaus, technologieleveranciers, mediaondernemers, investeerders, visionairs en onderzoekers.” Hij vult aan: “De Cross Media Week is bedoeld als een bron van inspiratie voor professionals in dit veld en om Amsterdam te positioneren als Europees centrum van creativiteit in cross media.”

“We zijn erg blij dat er zoveel belangstelling is voor PICNIC ’06,” zegt Bas Verhart, medeoprichter van de Cross Media Week Foundation, die het evenement organiseert. “Dit bevestigt de blijvend hoge waarde van creativiteit en cross media mogelijkheden.”

Zie ook : BlogXXL

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies