Amsterdam krijgt internationaal congres nieuwe media

Vorig artikel Volgend artikel
1140555891crossmedia week

Amsterdam krijgt een nieuw internationaal evenement voor bedrijven op het gebied van nieuwe media. De Cross Media Week heeft als doel Amsterdam internationaal op de kaart te zetten als ‘Creative Industry’, broedplaats voor creatief talent en bedrijven binnen de media en entertainment industrie. De Cross Media Week zal een jaarlijks terugkerend evenement worden.

De Cross Media Week vindt in september 2006 voor de eerste keer plaats op het Westergasfabriek terrein en is voor multimediabedrijven, zoals ontwikkelaars van games, designers, reclamebureaus, televisie- en internetbedrijven. Het evenement bestaat uit een internationaal congres, een cross media marktplaats, workshops en demo sessies. Ook worden er uitzonderlijke, internationale cross media cases onderscheiden .

De raadscommissie Economische Zaken is op 16 februari akkoord gegaan met het voorstel voor een bijdrage van € 445.000 vanuit het economisch stimuleringsprogramma HERMEZ voor dit initiatief. Verantwoordelijk wethouder Economische Zaken, Laetitia Griffith, ‘dit project past in de ambitie om Amsterdam nog sterker op de kaart te zetten als creatieve stad en vestigingsplaats voor creatieve bedrijven’.

Initiatiefnemers van de Cross Media Week zijn Bas Verhart (oprichter en CEO Media Republic) en Marleen Stikker (oprichter Waag Society). Bas Verhart: ‘Naast bedrijven willen we graag dat internationaal talent zich vestigt in onze hoofdstad. De Cross Media Week moet een jaarlijkse inspiratiebron en netwerkplaats worden voor mensen met passie voor creatie’.

Bovendien wil de Cross Media Week de stad mobiliseren. ‘We willen een verbinding leggen tussen de creatie en innovatie van de straat en de creatieve industrie. Door een aantal publieksevenementen zal Amsterdam een week lang het podium zijn voor nieuwe media’, aldus Marleen Stikker.

Naast de gemeente Amsterdam leveren het Ministerie van Economische Zaken en het Amsterdamse en internationale bedrijfsleven een bijdrage aan het evenement.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies