Cross Media Week 2006

Vorig artikel Volgend artikel
1135165626catch_me

Gisterenavond was de aftrap voor de eerste Cross Media Week die het komend jaar van 26 t/m 30 september in Amsterdam wordt gehouden. Tijdens een diner in restaurant 't Jagershuis in Oudekerk presenteerden initiatiefnemers Bas Verhart (MediaRepublic) en Marleen Stikker (Waag Society) onder aanvoering van Henny van Velzen de belangrijkste hoofdlijnen van het programma aan een aantal genodigden uit de interactieve wereld.

De Cross Media Week is een nieuw evenement dat eind september 2006 voor het eerst zal plaatsvinden in Amsterdam. Gedurende een week zal een veelvoud aan bijeenkomsten, congressen en workshops gehouden worden rond creativiteit en ICT, nieuwe mediavormen en -concepten, en ontwikkelingen op het gebied van entertainment.

De Cross Media Week verkent de samenhang tussen en de toekomst van onder meer film, televisie, gaming, muziek, internet, en mobiele diensten. Doelstelling van de Cross Media Week is het organiseren van een groot terugkerend evenement met internationale uitstraling waarin creatieven uit de gehele wereld kennis uitwisselen, nieuwe contacten aangaan en elkaar inspireren.

De Stichting Cross Media Week, met steun van de Gemeente Amsterdam, organiseert een internationaal congres, een cross media marktplaats, workshops en de internationale cross media awards. Deze zijn vooral gericht op deelnemers uit binnen- en buitenland die werkzaam zijn in de media en entertainment industrie. Tijdens de Cross Media Week vinden daarnaast twee grote publieksevents plaats. Gamezone is een expositie van interactieve publieks games, en de kunstenaar Lozano Hemmer zal een groot multimediakunstwerk onthullen.

Iedereen die meer wil weten over het initiatief moet zeker de website crossmediaweek.com (nu nog niet volledig) bezoeken. Mocht je zelf ideeën hebben voor dit Nederlandse initiatief dan kan je deze kwijt aan de organisatie die uiteraard open staat voor alle input die een bijdrage kan leveren aan dit superevent. (to be continued !)

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies