Media24.08.2011

The brandsphere door Brian Solis en JESS3


Brian Solis is geen onbekende en heeft al diverse grote bedrijven geholpen bij hun social media aanpak. Gedurende de jaren heeft hij de diverse categorieën van media (Paid, Owned en Earned) vanuit verschillende invalshoeken bekeken. Daarbij is hij tot de interessante ontdekking gekomen dat ze niet in slechts 3 categorieën zijn onder te verdelen. Hij deelt ze liever in naar 5 kernsegmenten: Paid, Promoted, Owned, Shared en Earned.

Om dit visueel en duidelijk te maken heeft hij wederom de hulp ingeroepen van JESS3 voor de ontwikkeling van een infographic met de naam ‘The Brandsphere’. Elk kanaal biedt unieke mogelijkheden om je doelgroep te bereiken en het gesprek met hen aan te gaan. “Brands become stories and people become storystellers”, stelt Brian. Door het spelletje van een transmediale aanpak goed te begrijpen, kan het verhaal van een merk klanten op diverse kanalen bereiken. Met elk een eigen beleving. Transmedia wijkt af van de traditionele regels en bereikt klanten op verschillende platformen.

the-brandsphere-door-brian-solis-en-jess.jpg
the-brandsphere-door-brian-solis-en-jess.jpg

Elke willekeurige combinatie van de 5 strategieën vertegenwoordigd The Brandsphere. Wees je wel bewust dat elk kanaal een goede aanpak nodig heeft en een duidelijke meerwaarde voor gebruikers moet bieden. Dit omdat elk segment een andere beleving voor de doelgroep biedt. Bekijk de infographic en ontwikkel een goede Brandsphere voor jouw bedrijf.

brian-solis-brandsphere.jpg
brian-solis-brandsphere.jpg

Verder lezen over Infographic

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

Tijdens de zoektocht naar geschikte COVID-19-vaccins werden klinische studies onder allesbehalve ideale omstandigheden uitgevoerd. Virtual twin-technologie bleek een waardevol hulpmiddel, met een grote potentie voor de t...

DC Business07.10.2021

​Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Fiverr werd in 2010 opgericht in Tel Aviv, Israël. Het bedrijf biedt een platform voor freelancers om diensten aan klanten wereldwijd aan te bieden. Dit jaar bestaan ze dus 10 jaar. En dus hebben ze een lijstje gemaakt...

Vacatures26.02.2020

10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]

Social Media Cheat Sheet voor 2020

2020 komt steeds dichterbij. Dat betekent dat het weer tijd is voor een nieuw social media cheat sheet. Social media platforms blijven eigenlijk constant de bestandsformaten en afmetingen van afbeeldingen veranderen. Daa...

Social Media10.12.2019

Social Media Cheat Sheet voor 2020

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

De termen segmentatie en personalisatie worden vaak in één adem genoemd. Toch zijn ze niet hetzelfde. De termen staan voor twee verschillende en bijzonder effectieve manieren in je marketingaanpak. Maar wat is precies...

E-mail25.02.2019

[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie

advertorial
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederlanders kopen tijdens deze periode voor de feestdagen weer massaal hun kerstcadeaus online. Het is een cijfer dat ieder jaar weer blijft toenemen. En de verwachting is dat dit de komende jaren door blijft zetten. Zo...

Online23.12.2018

Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?

Nederland gaat voor keuzevrijheid
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Met een nieuw jaar voor de deur, is het ook weer tijd voor een nieuw social media cheat sheet. De verschillende social media platformen blijven de afmetingen en bestandsformaten van afbeeldingen veranderen. Tijd dus voor...

Social Media11.12.2018

Het Social Media Cheat Sheet voor 2019

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Inmiddels is alles al wel zo’n beetje gezegd over de millennial. En dus is het nu tijd voor Generatie Z om in de schijnwerpers te stappen. (Generatie Z is de groep jongeren die na 1992 zijn geboren.) Wat zijn de dromen...

Online13.04.2018

Generatie Z droomt van geld verdienen … maar werk gaat niet boven alles

Infographic
AI is dé tool voor marketeers [infographic]

Consumenten van vandaag de dag zijn geëvolueerd en verwachten veel meer van de merken waarmee ze willen communiceren. En dus is de missie van de moderne marketeer van cruciaal belang en zal het nodig zijn om iedere erva...

Marketing05.03.2018

AI is dé tool voor marketeers [infographic]