Media15.10.2010

Nieuwe kansen voor print ?


nieuwe-kansen-voor-print.jpg
nieuwe-kansen-voor-print.jpg

Print is dood. Lang leve print! Net als we print voor de zoveelste keer hebben doodverklaard, komt er zowaar een print-aanvulling op iets dat de laatste jaren bij uitstek online plaatsvond: dating.
FlirtiZOO
is een Nederlandse dienst om de drempel voor daters en flirters te verlagen met behulp van, jawel… gedrukte kaartjes…

Alles draait om de fysieke kaartjes – om niet geheel duidelijke redenen voorzien van dierenprints – , die voorzien zijn van een code. Deze biedt toegang tot een online profiel op www.flirtizoo.com, waar de ‘flirt’ in kwestie vervolgens direct een bericht kan terugsturen. Het flirten start dus geheel anoniem. FlirtiZOO is geen datingsite of een community zoals Hyves, Facebook of MySpace. Persoonlijke gegevens kunnen niet op internet gevonden worden en er zijn geen ‘vrienden van vrienden’ te zien.

Volgens een van de oprichters, Paul van der Meer, zijn de huidige datingsites niet ideaal. “Mensen hebben toch de neiging om zichzelf wat aantrekkelijker te presenteren dan ze zijn. Vaak kom je er pas tijdens het eerste echte afspraakje achter dat ‘33’ best ‘53’ kan betekenen en ‘single’ soms voor ‘getrouwd’ staat. Bovendien zijn chat en e-mail onvergelijkbaar met een fysieke ontmoeting. Een ‘klik’ is iets anders dan een ‘click’: non-verbale communicatie vertelt meer dan duizend mailtjes.”

Soms wil je niet meteen je telefoonnummer afgeven. Of je hebt gewoon geen pakkende openingszin in huis. FlirtiZOO zou daarin moeten voorzien. Als lid krijg je een uniek ZOO-ID dat op persoonlijke FlirtiZOO kaartjes wordt geprint. Geef het kaartje aan degene met wie je een flirt hebt en hij of zij kan je makkelijk een berichtje sturen op www.flirtizoo.com. Zonder meteen een e-mail adres of andere persoonlijke gegevens achter te laten.

Je kunt het kaartje natuurlijk ook in iemands tas laten glijden, in iemands winkelwagentje leggen, of onder de ruitenwissers stoppen, maar ja, geen enkele garantie dat je dan straks met de juiste persoon aan het flirten bent.

“It’s a jungle out there”, begrijp ik van datende vrienden. Misschien dat die dierenprints daar dan iets mee te maken hebben? 

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Dating

Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen

Er zijn weinig gegevens gevoeliger dan informatie over je HIV-status of wanneer je voor het laatst bent getest. Grindr is daar echter niet zo voorzichtig mee omgegaan en wordt nu aangeklaagd.

Online24.04.2024

Dating-app Grindr aangeklaagd om delen HIV-status met anderen

Zo zijn je vrienden beter op de hoogte van je Tinder-date

Tinder wil het makkelijker maken voor je om met anderen te delen wie die leuke dame of heer is waarmee je op date gaat. Het komt met Deel Mijn Date.

Online22.04.2024

Zo zijn je vrienden beter op de hoogte van je Tinder-date

Vrouw trouwt deze zomer met hologram-partner in Rotterdam

Alicia Framis is verliefd. Haar man is echter geen man van vlees en bloed, het is AIlex, een hologram. De Spaanse artiest is van plan om als eerste vrouw ter wereld met een hologram te trouwen, en dit huwelijk wordt deze...

Technology16.02.2024

Vrouw trouwt deze zomer met hologram-partner in Rotterdam

Je ​AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld

Met Valentijnsdag achter de rug kunnen we het veilig en wel bespreken: AI-chatbots die bedoeld zijn als een soort digitale geliefde zijn onbetrouwbaar. Volgens nieuw onderzoek van de Mozilla Foundation blijken AI-chatbot...

Online15.02.2024

Je ​AI-geliefde is onbetrouwbaar: onveilig en uit op geld

Doe het veilig
​Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt

Terwijl Bumble net bekend heeft gemaakt dat het AI gaat inzetten om nep-accounts op te sporen, heeft Tinder duidelijk een heel andere richting gekozen. Het wil dat gebruikers een beetje normaler met elkaar praten en komt...

Online06.02.2024

​Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt

Flinke toename datingfraude: In 2023 bedroeg schade méér dan 7 miljoen euro

Volgens de Fraudehelpdesk hebben in 2023 maar liefst 494 mensen aangifte gedaan van datingfraude, waarvan 264 mensen ook flink schade hebben geleden. De totale schade als gevolg van datingfraude in 2023 bedraagt €7.644...

Online29.01.2024

Flinke toename datingfraude: In 2023 bedroeg schade méér dan 7 miljoen euro

75% meer dan in 2022
​Erotische datingsites: oplichting als premium verdienmodel

Om maar direct met de deur in huis te vallen: erotische datingsites bieden zelden of nooit wat ze beloven. Het betreffen zonder uitzondering verdienmodellen gebaseerd op misleiding van het mannelijk libido. In alle geval...

Online23.01.2024

​Erotische datingsites: oplichting als premium verdienmodel

Waarom grijpt de Autoriteit Consument & Markt niet in?
​Tinder in 2023: we houden van anime en.. delulu

Spotify heeft Wrapped, een persoonlijk lijstje met jouw jaar op het platform, maar Tinder heeft Tinder’s Year in Swipe, waarin het in het algemeen uitspraken doet over hoe het jaar wereldwijd op het platform is geweest...

Online06.12.2023

​Tinder in 2023: we houden van anime en.. delulu

Verder lezen over PR 2.0

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Op donderdag 16 juli presenteren grote namen in PR en marketing tijdens de Meltwater Digital Summit: PR Meets Marketing. Verwacht presentaties van onder andere de global CMO van CocaCola, de CMO van Burger King en de EME...

DC Business10.07.2020

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

Oud-Playboy, schrijver en bescheiden mediadeskundige Jan Heemskerk ziet een gouden tweede jeugd voor de PR! Zijn tip: vol op de influencers gaan! Maar wel met gezond verstand. “Het loket free publicity is gesloten”...

Online21.04.2020

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

Herken je dit: …Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf…Wij ontzorgen onze klanten…Wij staan voor onze klanten klaar…Bij ons telt alleen het allerbeste…Bij ons staat de klant centraal Ik daag je uit eens te te...

Online21.03.2019

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

Nederlander minste vertrouwen in sociale media

Uit het wereldwijd onderzoek naar vertrouwen van Edelman blijkt dat van alle wereldburgers, Nederlanders het minst vertrouwen hebben in sociale media. De resultaten werden eind januari bekendgemaakt en afgelopen donderda...

Media10.03.2014

Nederlander minste vertrouwen in sociale media

Startupscène zweert bij growth hacking

Growth hacking, simpel gezegd een strategisch plannetje om aan groei te werken, is het nieuwe buzzwoord in online startupland. Tegelijkertijd rollen de nieuwe growth hackershelden over elkaar heen om te verkondigen dat h...

Startups08.02.2013

Startupscène zweert bij growth hacking

Facebook PR op voet van oorlog met media

De relatie tussen PR en journalistiek en bloggers kent altijd al een zeker spanningsveld. Voor beiden partijen geldt, ook al willen ze je soms anders doen geloven: "Can't live with them, can't live without them". In Nede...

Media19.06.2011

Facebook PR op voet van oorlog met media

Don’t mess with the US Army, don’t mess with YouTube!

We hebben er weer eentje. Een 'customer service fuck-up, turning into reputation nightmare'. Misschien herinner je je nog het debacle van United Airlines? United Airlines ruïneerde tijdens het vervoer de gitaar van e...

Media08.06.2011

Don’t mess with the US Army, don’t mess with YouTube!

“Social Media” dekt lading niet meer.

David Meerman Scott was in Amsterdam. Bij Social Media Club Amsterdam stond hij voor een bomvolle zaal, met tachtig deelnemers. En op de wachtlijst stonden er nog eens 50. Toen Meerman Scott - de tweede naam 'Meerman'...

Social Media19.05.2011

“Social Media” dekt lading niet meer.