Media11.03.2010

1 jarig bestaan Next Best Band: een terug- en vooruitblik


1-jarig-bestaan-next-best-band-een-terug.jpg
1-jarig-bestaan-next-best-band-een-terug.jpg

Next Best Band, het platform voor bands en muziekfans in Nederland bestaat deze week 1 jaar. We Cross, uitgever van het platform kijkt terug op een uiterst succesvol jaar waarin alle prognoses ruimstreeks zijn overtroffen. Een terug- en vooruitblik op de start-up Next Best Band, 1 jaar later.

Next Best Band is het platform voor bands en muziekfans in Nederland. Op www.nextbestband.nl bepalen muziekfans welke bands kansen verdienen zoals optredens op festivals van Nederland en publiciteit op radio, TV en internet. Zo krijgen deze bands een grotere bekendheid en ontdekken muziekfans muziek van de meest veelbelovende bands van Nederland.

Next Best Band werd 1 jaar geleden gelanceerd. Ter promotie gaf het platform gratis videoclips weg. Samen met de band Stairs to Nowhere maakte Next Best Band een clip in de oude Vredenburg zaal. Deze clip resulteerde in een politieke rel in Utrecht. Dit alles zorgde voor veel publiciteit, zoals een item in het NOS journaal over Next Best Band. 

Inmiddels hebben 1000 bands zich geregistreerd op Next Best Band en genereert de website 15.000 bezoeken en 10 keer zoveel pageviews per maand. In 2010 gaat We Cross verder met het uitbouwen van het merk Next Best Band in TV, radio, online, print en events. Naast de Next Best Band Festival Spots, wordt er in 2010 gestart met eigen events op meerdere plekken in het land. Daarnaast ligt de focus in 2010 op technische doorontwikkeling van het platform.

Met concepten zoals Festival Spot en Plug It In wordt Next Best Band verder versterkt. Met Plug It In geeft Next Best Band bands de kans publiciteit op radio, TV en internet te verdienen. Hierbij heeft het platform zich weten te verbinden aan vooraanstaande media partners zoals BNN’s 101TV, Radio 6, Kink FM, Ongekend Talent en Studenten.net.

In het voorjaar van 2009 realiseerde Next Best Band de eerste Festival Spot campagne op Paaspop. Hierbij krijgen bands de kans een podiumplek te verdienen op prominente festivals. In 2009 werkte Next Best Band samen met Paaspop, het multiculturele Mundial Festival en Solar Weekend. Dit jaar wordt dit uitgebreid met Appelpop, dat met 150.000 bezoekers een van de grootste festivals in Nederland is.

Mede dankzij deze sterke partnerships, de crossmediale marketingaanpak en de unieke opnames van concerten op de website heeft Next Best Band in het eerste jaar alle prognoses ruimstreeks overtroffen. We Cross, uitgever van Next Best Band kijkt dan ook op terug op een uiterst succesvol jaar. Hein Hofman, mede initiatiefnemer van het platform “Het concept, het bereik en de infrastructuur staat. Nu is het tijd om de techniek verder te ontwikkelen en de internet community nog mooier, leuker en krachtiger te maken dan hij nu al is.”

Verder lezen over Crossmedia

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk

Verder lezen over Muziek

Na wetenschappers nu ook AI-brandbrief vanuit muziekindustrie

Billie Eilish, CAKE, J Balvin, Imagine Dragons, Jadakiss, Katy Perry, Kim Petras, Pearl Jam: allemaal staan ze op een brandbrief tegen AI. Kunstmatige intelligentie maakt veel mensen in vooral de creatieve industrie bang...

Online03.04.2024

Na wetenschappers nu ook AI-brandbrief vanuit muziekindustrie

​Zoveel verdient een artiest met spatial audio op Apple

Apple Music heeft van alle muziekstreamingdiensten de meeste opties voor audio. Je kunt lossless luisteren, maar ook spatial. Die laatste categorie zou Apple duidelijk wat groter willen maken: het biedt artiesten zelfs m...

Online23.01.2024

​Zoveel verdient een artiest met spatial audio op Apple

Top 2000: elke jaar dezelfde oude liedjes? Of toch niet?

Het is dit jaar alweer de 25e editie van de Top 2000. Al jaren verreweg de baas van alle ‘lijstjes’ die aan het eind van een jaar samengesteld en gepresenteerd wordt. In tegenstelling tot veel andere eindejaarslijste...

Entertainment25.12.2023

Top 2000: elke jaar dezelfde oude liedjes? Of toch niet?

Fijne kerstdagen! Dit wordt nu het meest geluisterd op Spotify

Het is kerst! Fijne feestdagen! Wist je dat naast de decembermaand 26 november de dag is waarop de meeste kerstmuziek wordt afgespeeld? En dat de zondagen vooral populair zijn als het gaat om kersthits luisteren? Spotify...

Entertainment25.12.2023

Fijne kerstdagen! Dit wordt nu het meest geluisterd op Spotify

​Taylor Swift is TIME Person of the Year: 5 redenen waarom

Ze is de strijd aangegaan met Spotify, ze neemt zelf gewoon haar oude albums opnieuw op omdat een ex-manager de rechten kocht, ze weet hele volksstammen jonge mensen te inspireren en zelfs op datingapp Tinder is de meest...

Entertainment07.12.2023

​Taylor Swift is TIME Person of the Year: 5 redenen waarom

AI en muziek: wat artiesten doen met kunstmatige intelligentie

Er zijn weinig haat-liefde-verhoudingen zo duidelijk als bij kunstmatige intelligentie en muziek. Enerzijds zorgt het ervoor dat artiesten keihard worden genept, anderzijds zien we ook dat muziek juist mogelijk wordt doo...

Online03.12.2023

AI en muziek: wat artiesten doen met kunstmatige intelligentie

Spotify Wrapped 2023 staat erop: bekijk nu jouw favorieten

Spotify Wrapped staat erop! We hadden al verwacht dat hij een dezer dagen zou komen en nu kun je het bekijken. Op Spotify kun je er ook bijna niet omheen: op de voorpagina staat een groot blok met Wrapped, maar er is zel...

Entertainment29.11.2023

Spotify Wrapped 2023 staat erop: bekijk nu jouw favorieten

​Wanneer verschijnt Spotify Wrapped 2023?

Spotify is al aan het teasen, dus het kan niet lang meer duren voordat Spotify Wrapped verschijnt. Het jaar 2023 is al bijna voorbij, en we weten dat Spotify niet tot 31 december 23:59 uur wacht tot het vaststelt welke m...

Entertainment29.11.2023

​Wanneer verschijnt Spotify Wrapped 2023?