HLN.be - De krant (online) verandert

Vorig artikel Volgend artikel
HLN.be - De krant (online) verandert

Ik herinner me nog talloze discussies met hoofdredacteuren over commercie en online. "Als het maar geen kerstboom wordt heh", "prima als we er geld mee willen verdienen maar dan wel ergens aan de zijkant" en dat soort uitspraken. Kranten, Internet en Commercie, het blijft sukkelen en met regels uit de tijd dat de friet een kwartje kostte wordt het liefst vastgehouden aan oeroude principes. Geen advertenties boven de vouw buiten een bescheiden paar oortjes.

Het was volgens mij de Metro of de Spits die alle commerciele taboes doorbrak met een dubbele advertentie van Ikea om de krant heen. Ik vermoed dat menige hoofdredacteur bij dat heeft geroepen "Over m'n lijk maar dit nooit". Online zien we in Amerika dat er steeds vaker een ScreenAd (Layer) voorbij komt die daar erg op doet lijken. Bij deze advertentievorm verschijnt pas na 10 seconden de site. Een andere in populariteit groeiende vorm is de Homepage takeover en die naam zegt eigelijk genoeg. Lezers van de Vlaamse krant HLN.be kregen gisteren onderstaande homepage te zien. Ik denk dat ook hier een taboe is doorbroken (kijk ook naar het logo va HLN bij de 2e screenshot). De krant verandert!

-749.jpg
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies