Nissan komt met nieuw "24" commercial format

Vorig artikel Volgend artikel
110762459924

[Stephan Fellinger] Autofabrikanten zijn van oudsher veelverbruikers op het gebied van TV commercials en aangezien deze manier van adverteren enorm onder druk staat, is het niet vreemd dat juist deze groep gaat experimenteren met nieuwe vormen. In dat kader komt Nissan in Engeland met een nieuw type commercial. De commercial duurt 24 minuten en zal in 24 delen (ofwel elke week 1 aflevering) van 1 minuut worden uitgezonden op een manier die zij "soap-like episodes" noemen. 24 afleveringen is overigens niet toevallig gekozen, maar sluit aan op de serie 24 (met Kiefer Sutherland), waar de commercials in verwerkt zullen gaan worden. Dit betekend dat ook de verhaalllijn zal aansluiten op de TV serie. Nissan wil met dit concept een jongere groep aanspreken, iets wat ook al gebeurt door de nieuwe weg die Nissan is ingeslagen op het gebied van design. Uitgangspunt is: "'There's something going on with Nissan".

Het succes staat of valt natuurlijk met de kwaliteit van de verhaallijn van de commercial. Op het oog lijkt het gewoon een variant op de traditionele TVcommercial, maar het verdient lof dat partijen het lef hebben af te stappen van het traditionele stramien van de 30 sec. spot en (al of niet gedwongen) gaan experimenteren met vorm en inhoud.

Meer achtergronden via media.guardian.co.uk (registratie noodzakelijk) Overigens nieuwsgierig wat onze "24 fan" Henk hier van vindt ;-)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies