Winnaars Handboek Communities bekend!

Vorig artikel Volgend artikel
Winnaars Handboek Communities bekend!

Enige tijd terug publiceerden we hier het interview met Erwin Blom, schrijver van het Handboek Communities. Het interview gaf inzicht in het idee achter en motivatie voor het boek. Ook de manier waarop content was verzameld werd duidelijk. Toen was het uiteindelijke boek nog niet gepresenteerd... Toch werd de kans om een gratis exemplaar te winnen massaal beantwoord met aanmeldingen. Nu is het boek verkrijgbaar en kunnen we de winnaars bekend maken:

Zoals Erwin al had aangegeven is een deel van het verdienmodel gebaseerd op een gratis PDF versie van het boek met advertenties van bedrijven verwerkt. Deze PDF versie is vanaf nu dan ook gratis te downloaden.

-----

Dan nu de winnaars en hun motivatie voor het ontvangen van een gratis exemplaar!

Rob van den Brink

Ik zou (ook) graag een exemplaar ontvangen, omdat ik graag mijn werkgever overtuig van de kracht van het inzetten van social media. 'We' hebben nu al 7000 fans op facebook, maar doen helemaal NIETS met social media. Sterker nog: YouTube, Gravatar, Twitter, Hyves, Facebook.. alles is bij ons geblocked.

---------

Marije Nie

Samen met een groep jonge topmusici wil ik zalen, publiek (leeftijdsgenoten!) en bedrijven als partner benaderen, persoonlijkere en inhoudelijke relaties ontwikkelen die verder gaan dan de zakelijke en koude relaties waar we nu meestal mee werken (resp programmeur, kaartjeskoper, sponsor of bestuurslid). Wij willen een netwerk ontwikkelen met lokaties, jonge kunstliefhebbers en organisaties die dieper bij de concerten betrokken zijn. Brandpunt van dit alles is het iconische gebouw Radio Kootwijk.


Het is interessant dat er meteen een nieuwe eerlijkheid en inspiratie ontstaat als je mensen als "partners" benadert... Voor ons als musici in ieder geval heel inspirerend. Het tussengebied waar mensen elkaar kunnen raken, wat niet gedirigeerd wordt door de functie omschrijving, het contract of het programmaboekje...
Ik ben heel benieuwd naar de inhoud van het boek, vooral of de de ruimte die wij ervaren bij deze manier van werken breder gedeeld wordt.

---------

Valina

Op mijn werk wordt er nagedacht over het gebruik van Social Media en er zijn meerdere profielen gemaakt (LinkedIn, Twitter, etc.) maar ze worden (naar mijn mening) niet ten volle gebruikt. Nu hangt het erbij omdat de marketing afdeling niet weet welke kracht het heeft en hoe die kracht te benutten. Maar ze hebben het omdat Social Media een hype is en dus elk bedrijf het zou moeten hebben…….. Zo zonde.

Ik denk/ hoop dat door middel van praktijk voorbeelden er genoeg inspiratie in inzichten zullen ontstaan bij de marketing afdeling zodat Social Media naar volle potentie gaan gebruiken. Wanneer ik het Handboek Communities win geef ik het aan hun om te lezen (te leen want ik wil hem zelf hebben :-)) en daarna lees ik het Handboek Communities zelf om geïnspireerd te raken en wie weet kan ik ze meehelpen (zou graag mee willen helpen). 

---------

Emiel

Ten eerste vind ik de manier waarop het boek 'in de markt wordt gezet' al prachtig; een mooi voorbeeld van nieuwe manieren van uitgeven. Ik hou van mensen die kansen zien en grijpen, in plaats van bedreigingen en in een hoekje gaan zitten klagen.

Daarnaast ben ik altijd op zoek naar praktijkcases. Wat werkt wel, wat werkt niet. De kracht schuilt volgens mij ook in het feit dat het zo'n bundeling van kennis, ervaring, meningen en ideeën is. En niet een n=1 verhaal (hoe goed die 'n' ook is in zijn of haar vak).

Dus ja, een gratis exemplaar zou ik zeker waarderen (ik blijf tenslotte op en top hollander :-)) en gebruiken in mijn dagelijkse werk als interactief marketeer.

---------

Marc van Maanen

Kom graag in aanmerking voor een exemplaar van het boek omdat ik zeer benieuwd ben naar goede voorbeelden en verhaleb, ook uit Nederland van echte social media innovaties.
Dus items die verder gaan dan 'even iets met sociaal' doen. Het is een van mijn eigen speerpunten en merk dat er nog steeds scepsis heerst en onduidelijkheid hoe het kan aangepakt worden.


Ik heb vorig jaar Jeremiah Owyang mogen spreken over social media, een van zijn kernpunten was het zorgen dat dit gedragen wordt in het bedrijf, niet een losstaand ding blijft. Daar ligt ook voor mij de uitdaging, nu en de komende maanden. Hoop op een exemplaar.. Succes met het boek in elk geval, zag het al meerdere malen op Twitter langskomen dus het vliegwiel komt op gang :-)

-------------

Alle winnaars ontvangen een email van de uitgever voor de verdere afhandeling!

Meer content

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies