Commissariaat tegen virtuele reclame op TV

Vorig artikel Volgend artikel
1106253252voetbalreclame

Er dreigt een financiele strop voor de betaald voetbal organisaties in Nederland. Het Commissariaat voor de Media heeft de NOS namelijk opgedragen de virtuele reclame naast de goals, zoals te zien in de uitzendingen van eredivisiewedstrijden. In de meeste overige Europese voetballanden is dit geen probleem.

Het Commissariaat vindt dat de virtuele reclameborden nu 'hinderlijk' in beeld worden gebracht. De reclame-uiting staat nu direct op de achterlijn, spelers kunnen 'door de reclame heenlopen ', de uitingen zijn beter zichtbaar dan de overige reclame-uitingen in het stadion, ze zijn fel verlicht en vaak te groot aldus Inge Brakman van de mediawaakhond.

Deze overtredingen moeten worden aangepast zodra de tweede helft van het voetbalseizoen 2004/2005 van start gaat, zegt ze. Als blijkt dat virtuele reclame niet in overeenstemming met de regels kan worden uitgevoerd, dan volgt er een boete.

Eind 2003 heeft het Commissariaat toestemming gegeven voor deze virtuele wijze van reclame maken rond voetbalwedstrijden. Dat gebeurde op basis van voorstellen en voorbeelden die wel voldeden aan de eisen uit de Mediawet en de Beleidsregels Sportprogramma’s.

Bron: (Adformatie)

Recente artikelen over dit onderwerp: Virtuele stadionreclame

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies