Release the Beast van Jägermeister

Vorig artikel Volgend artikel
Release the Beast van Jägermeister

Vorige week lanceerde Jägermeister haar nieuwe campagne ‘Release the Beast’. Het drankmerk voert de campagne in verschillende landen. De ‘Release the Beast’ campagne is de volgende stap in een omvangrijke herpositionering. Jägermeister wil met deze campagne jongvolwassenen aanspreken en nieuwe merkwaarden claimen.

Achter de Dam in Amsterdam werd 19 november het campagnethema ‘Release the Beast’ tot leven geroepen. Het ontsnapte beest wist zich te bevrijden uit z’n kooi en baande zich een weg naar de slijter. Het beest vernielde op zijn weg: auto’s, lantaarnpalen, fietsen en een terras om vervolgens door de etalage te springen en zijn favoriete Jägermeister te bemachtigen.

Behalve de stunt zal ‘Release the Beast’ te zien zijn in een bioscoopcommercial en printadvertenties, te horen zijn op radio en aanwezig zijn in horecazaken. Ter ondersteuning is er de website www.releasethebeast.nl met downloads en een agenda met de Release the Beast feesten, die in 2009 zullen plaatsvinden in Rotterdam en Amsterdam.
 
De herpositioneringcampagne is in 2003 gestart en gaat hiermee een volgende fase in. Belangrijkste doel is het communiceren van nieuwe merkwaarden: mannelijk, stoer en internationaal. Daarnaast wil het merk concurreren met internationale drankmerken en niet met lokale bitters en kruidenlikeuren. De campagne werpt zijn vruchten af: Jägermeister groeit, met name onder jongvolwassenen, die de drank drinken als shot of in de mix met bijvoorbeeld energy drink. Deze combinatie is komen overwaaien uit de wintersportgebieden.

Bert de Winter, brand manager Jägermeister: "We richten ons met de campagne op jongvolwassenen, maar beseffen ons maar al te goed dat juist de oudere doelgroep erg belangrijk voor ons is. Het is dus niet de bedoeling om te vervreemden maar om ook jongere mensen kennis te laten maken met de drank".

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies