Hoe bereik je jongeren ?

Vorig artikel Volgend artikel
1101635614jongeren

Dat de overheid interactieve media inzet in haar voorlichtingscampagne over jongeren en schulden is logisch. Geheel aansluitend op de doelgroep worden hiervoor reclamespots op verschillende jongerenzenders, waaronder TMF en Nickelodeon uitgezonden. De campagne richt zich vooral op jongeren uit het vmbo tussen de dertien en achttien jaar, omdat die verhoudingsgewijs veel met schulden kampen .

Uitgangspunt voor de campagne is de eigen verantwoordelijkheid van jongeren om uit de schulden te blijven of te komen. Naast de spotjes is er ook een website ontworpen. Op www.nietmeerlenen.nl staan links met informatie over het voorkomen en oplossen van schulden.

Wat je je als marketeer afvraagt is waarom juist voor een dergelijke campagne de overheid niet veel meer interactiviteit aanbrengt in haar campagne. Iedereen binnen de doelgroep is minimaal een keer of wat per dag online via messenger, heeft tenminste 1 mobiele telefoon (kostenmakertje !!! overheid) en zit op web- en fotologs te bloggen. Het puschen van informatie via welk kanaal dan ook is zeker als je over voldoende pecunia bezit een manier, maar of je daar deze doelgroep echt mee bereikt is zeer de vraag. Anders moeten ze maar eens met wat gastschrijvers ;-) van DutchCowboys koffie gaan drinken.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies