J-Column: Ook gamers hebben recht op kwaliteit

Vorig artikel Volgend artikel
J-Column: Ook gamers hebben recht op kwaliteit

Een verspilde avond, een slapeloze nacht en een Facebook-tirade. Dat is het resultaat van  Never Dead. Of zoals de game in huize van T wordt bestempeld: I Wish I Was Dead. Een keer in de zoveel tijd komt er een game uit die laat zien hoe het niet moet. Voordat we verder gaan een trip down memory lane. Herinnert u zich deze nog nog nog nog? Rogue Warrior, bijna iedere filmgame, Sniper en niet te vergeten de game zonder automatische save mode Infernal. Never Dead spant qua  het niet aanwezig zijn van kwaliteit en speelplezier de kroon.

Het verhaal is best wel leuk, maar vanaf het eerste moment valt het spel genadeloos door de mand. Generieke metalachtige muziek, middelmatige graphics, onduidelijke gameplay, over de top dialogen die serieus bedoeld zijn en een suffe ai. Toen ik mijn ongeloof in dit product via Facebook met de wereld deelde (iemand van de kwaliteitscontrole is aan het slapen geweest)  kreeg ik de volgende reactie: Maar Never Dead komt toch van Konami en die maken toch alleen maar goede games? Het antwoord is ja en nee. Eigenlijk had een uitgever als Konami beter moeten weten. Never Dead is namelijk gemaakt door Rebellion. Een Britse ontwikkelaar, eerder verantwoordelijk voor Alien Vs Predator, Rogue Trooper, Sniper Elite en Free Running. Stuk voor stuk games die op papier er tof uitzagen, maar in de uitwerking tegen de vlakte gingen. Never Dead maakt hun reputatie niet beter.

Jeroen van Trierum

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies