What is hot en what is not in 2005

Vorig artikel Volgend artikel
1101738442meergranen

Marketingonline (Tijdschrift voor Marketing) publiceert vandaag de nieuwe consumententrends in de "Top 10 trends voor 2005" samengesteld door Datamonitor. Op de eerste plek staat het "meergranen" broodje. Nou bijna Nederlandser kan het niet toch. De volledige top 10 ziet er als volgt uit :

1. Meergranen Niets schijnt zo goed te helpen bij het afvallen als granen. Dus ruim baan voor brood en cereals.

2. Alumnium flessen Op de Japanse markt nu al een sensatie en in Amerika in opkomst: bier in aluminium flesjes.

3. Splenda Splenda is de merknaam van een zoetstof die 600 keer zoeter is dan suiker. Wordt gezien als snelle en makkelijke oplossing voor gewichtsbeheersing.

4. Wegwerp In 2004 kwamen het wegwerp-hoorapparaat en de wegwerp-digitale camera op de markt. Het blijkt het soort gemaksproduct waar de consument wel voor wil betalen. In Amerika werd de wegwerptoiletborstel een rage. De wegwerp-dvd wordt al aangekondigd als de innovatie van de eeuw.

5. Culturen Japan is hier weer de voorloper; yoghurt-cultuur drankjes die een heilzame werking hebben op maag en darmen.

6. Oplosstrips Het begon met wafeldunne oplosbare stripjes tegen slechte adem, maar daar zal het niet bij blijven. Er zijn al voedingssupplementen in de vorm van een oplosbare strip, hoestdrankjes, pijnstillers en zeep. Verdere expansie wordt verwacht in 2005.

7. Biker chique De metrosexueel is weer een beetje op zijn retour; lang leve de ‘bad boy’.

8. Energiedrankjes In Europa zijn alcoholhoudende energiedrankjes al vrij normaal. Die trend begint nu ook in Amerika door te dringen.

9. Hypo-allergene voeding In Amerika lijdt één op de 25 mensen aan een voedselallergie. Voedingsmiddelen die daar op inspelen is één van de snelstgroeiende categorieën in food.

10. Verwend huisdier Aan huisdieren wordt steeds meer geld uitgegeven. Steeds waanzinniger producten komen er op de markt, van ‘sweet dreams’ pyjama’s tot speeltjes waarmee de eigenaar een boodschap kan opnemen, zodat de kluif het hondje kan toespreken met de stem van het baasje.

Bron : Marketingonline

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies