Coffee corner07.11.2016

Amerika krijgt nieuwe Big Mac’s: Mac Jr. & Grand Mac


Het is voorlopig alleen voor een nader te bepalen periode, maar in Amerika krijgt men er begin 2017 twee nieuwe Big Mac’s bij. Een kleinere en grotere variant, respectievelijk de Mac Jr. en de Grand Mac.

Historie

De Big Mac werd voor het eerst geïntroduceerd in 1967 door Jim Delligatti, een franchisenemer van McDonald’s uit Pennsylvania. Het jaar daarop was deze burger in heel Amerika beschikbaar. Inmiddels is de Big Mac al lang uitgegroeid tot een wereldwijd succes en wordt de burger gezien als het het vlaggenschip van McDonald’s.

Nieuwe Big Mac’s

De Grand Mac, de grotere variant, is gemaakt van twee schijven van 100% puur rundergehakt (ongeveer 150 gram) met twee plakken gesmolten Amerikaanse kaas, een iconische speciale saus en geserveerd op een groter sesambroodje met sla, uit en pittige augurk.

De Mac Jr. is een Big Mac die bestaat uit maar 1 laag en is daardoor eenvoudiger om onderweg op te eten. Voor de echte Big Mac heb je namelijk 2 handen nodig. De Mac Jr. bestaat uit een iets grotere schijf van 100% puur rundergehakt en is verder helemaal hetzelfde als de normale Big Mac, alleen dan zonder het middelste broodje.

Florida & Pittsburgh

Eerder dit jaar zijn deze burgers al getest in Central Ohio en Dallas/Fort. Voordat de burgers is heel Amerika beschikbaar zijn krijgen consumenten in Florida en Pittsburgh vanaf midden November de mogelijkheid deze nieuwe burgers te ervaren.

Nederland

Nu is het maar hopen dat het in Amerika een succes wordt zodat beide nieuwe Big Mac’s ook in Nederland en de rest van de wereld beschikbaar komen.

Big-Mac-Event-Graphic-header
Big-Mac-Event-Graphic-header
Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over McDonald's

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

In Frankrijk mogen fastfood restaurants met meer dan 20 zitplaatsen sinds 1 januari geen wegwerp bakjes en bekers meer gebruiken. Ketens zoals McDonald’s, KFC en Burger King moeten hun burgers, kip, friet en dranken nu...

Nieuws05.01.2023

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tas
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

Vuilnis waardevol maken, dat is wat McDonald’s doet. De restaurantketen introduceert vandaag een super limited edition collectie 14-karaats gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval. Onder andere oorbelle...

Coffee corner16.08.2022

McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

Dinsdag 22 februari lijkt ogenschijnlijk een gewone dinsdag, maar niets is minder waar. Het is namelijk Palindroomdag, dé dag waarop de datum er van links naar rechts en van rechts naar links precies hetzelfde uitziet:...

Coffee corner22.02.2022

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

22022022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

McDonalds gaat stappen zetten in het metaverse. Dat hadden we al kunnen voorspellen, want McDonald’s probeert meestal snel op nieuwe trends in te springen. Ook plaatste het laatst al een grapje op zijn Twitter-account...

Metaverse11.02.2022

Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

Terwijl kipfastfoodrestaurant KFC inmiddels is gaan testen met vegetarische kip, is McDonald's al wat langer bezig met het aanbieden van vegetarische producten. Vorig jaar werd de vega-Mc Chicken geïntroduceerd en het b...

Lifestyle29.09.2019

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Fastfoodgigant McDonald's heeft $300 miljoen dollar geïnvesteerd in een nieuwe technologie om hun digitale keuzemenu's nog beter te personaliseren. De technologie wordt 'decision-logic technology' genoemd en is de groot...

Technology02.04.2019

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive

McDonald's heeft een leuke stunt bedacht in samenwerking met Volkswagen. Ze maakten een hele speciale Volkswagen e-Golf (dus elektrisch) die de McDrive Edition heet en echt speciaal is bedoeld om je trip langs de McDrive...

Automotive23.11.2018

Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive