Online18.08.2011

Abercrombie & Fitch betaalt sterren om het merk NIET te dragen


abercrombie-fitch-betaalt-sterren-om-het.jpg
abercrombie-fitch-betaalt-sterren-om-het.jpg

De acteurs van de in de VS mateloos populaire realityshow ‘Jersey Shore‘ hebben van het kledingmerk Abercrombie & Fitch een flinke geldsom aangeboden gekregen om niet langer kleding uit hun collectie te dragen.

Volgens Abercrombie CEO Mike Jeffries is de potentiële schade voor het imago van zijn bedrijf ‘enorm‘. “Het aanbod was in eerste instantie voor hoofdacteur Michael ‘The Situation’ Sorrentino bedoeld, maar werd uiteindelijk uitgebreid naar de hele cast.

Jersey Shore trekt wekelijks 10 miljoen kijkers en volgt de avonturen in het leven van een groep Italiaanse-Amerikanen in en rond New Jersey, Miami en Firenze.

De Abercrombie & Fitch keten omschrijft zijn kledingaanbod als “sexy, casual body conscious clothing, designed for the modern collegiate lifestyle” en kreeg de bijnaam Abercrombie & Filth, vanwege een soft-pornografische catalogi, met foto’s van sterfotograaf Bruce Weber , waarop prachtige meisjes t-shirts showen met het opschrift “Who needs brains when you have these?

De ‘look policy‘ van het bedrijf is onverbiddellijk. Elke werknemer krijgt deze 45 pagina’s lange bijbel bij zijn aanwerving toegestopt. Volgens Abercrombie moeten werknemers een “natuurlijke, klassieke, Amerikaanse stijl” uitstralen, krijgen ze instructie voor hun haardracht (gewassen en natuurlijk) en wordt ook de lengte van de nagels (een millimeter langer dan het uiteinde van je vinger) bepaald. Hoewel hen niet langer kan worden verplicht om A&F-kledij te kopen, mag andere kledij onder geen beding veel verschillen van het origineel.

We begrijpen dat de show is bedoeld als entertainment, maar denken dat de connectie tussen hem en ons merk onaangenaam kan zijn voor veel van onze fans,zo is te lezen op de website van Abercrombie & Fitch. Via

Verder lezen over Merken

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Schoenen maken de man. Toch? Kijk naar beneden en ik kan je vertellen wat voor exemplaar er voor je staat. Want jouw schoenen vertellen veel meer over jou dan je denkt. En ik snap echt dat je gewone sneakers, zwarte sch...

Lifestyle03.02.2023

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander

Vanaf 1 januari 2023 gaat LifeHunters een aantal nieuwe activatiecampagnes voor Maaslander ontwikkelen. De samenwerking komt voort uit een ‘proefperiode’ in 2022, waarin LifeHunters een aantal campagneconcepten heeft...

DC Business19.12.2022

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander