Avatar media spektakel

Vorig artikel Volgend artikel
Avatar media spektakel

Dat de film Avatar een nieuw filmspektakel van James Cameron is, heb ik in Augustus zelf mogen ondervinden. Toen kreeg ik de kans om 20 minuten van de film in 3D te zien. Met nog een aantal weken voor de boeg tot aan de premiere draait wereldwijd de promotie campagne op volle toeren.

Met een budget van 250 miljoen dollar is distributeur 20th Century Fox er veel aangelegen om van deze film een succes te maken. Naast de gebruikelijke manieren om een film te promoten (billboards, radio, tv en dagblad campagnes) is er ook flink uitgepakt op het internet. Zo zijn er naast de gebruikelijke trailers en teasers op de verschillende filmsites, ook een officiële FacebookFlickr, Twitter en Youtube, pagina's, waar allerlei info over de film en de makers bekeken en met vrienden gedeeld worden.

Een film is tegenwoordig niks meer als er geen spel bij zit dus is er naast een versie voor de PC. Xbox 360, PSP, Playstation 3, Nintendo Wii & DS ook een spel voor de iPhone gemaakt.

-725.jpg

Daarnaast is er sinds kort ook een Avatar AIR Desktop app. daarmee kunnen gebruikers op een interactieve manier naar diverse trailers en interviews kijken. Ook worden Avatar gerelateerde video's die op Youtube te zien zijn getoond. De AIR applicatie bevat daarnaast ook een intergratie met de eerder genoemde Flickr en Twitter de Amerikaanse gebruikers kunnen zelfs al een ticket reserveren voor de film die vanaf 18 december in de Amerikaanse bioscopen te zien zal zijn. In Nederland kunnen we vanaf 17 december de film al bekijken. De 3D versie is overigens zeer aan te raden.

Jöran Maaswinkel

Jöran Maaswinkel is cameraman/editor/regisseur en freelance fotograaf. Meestal is hij achter de schermen te vinden om andere beter in de spotlights te...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies