Google Reputation Management tips

Vorig artikel Volgend artikel
Google Reputation Management tips

Online reputation managment wordt steeds hotter. Er zijn binnen reputatie management een aantal vakgebieden die steeds vaker en hoger op de agenda van bedrijven staan. Veelal begint het werk met het goed scannen van wat er waar op het internet wordt geschreven. Niet alleen het volgen van nieuwssites, maar ook blogs en twitter bijvoorbeeld.

Deze informatie kan positief worden gebruikt voor het uitbouwen van relaties met diverse (nieuws)sites van je (bedrijfs)reputatie. Echter kan het ook een negatief element in zich hebben wanneer je bepaalde content liever niet gepubliceerd ziet worden of vervelend in de zoekresultaten van Google ziet terugkomen.

Voor dit laatste heeft Google zelf maar een aantal (basis) tips opgesteld:

1) If the content in question is on a site you own, easy — just remove it. It will naturally drop out of search results after we recrawl the page and discover the change.

2) It's also often easy to remove content from sites you don't own if you put it there, such as photos you've uploaded, or content on your profile page.

3) If you can't remove something yourself, you can contact the site's webmaster and ask them to remove the content or the page in question.

De mooiste tip van Google voor reputation management is dat als je de content echt niet krijgt verwijderd je gewoon je best moet doen om een beetje positief te 'spammen': "If you can't get the content removed from the original site, you probably won't be able to completely remove it from Google's search results, either. Instead, you can try to reduce its visibility in the search results by proactively publishing useful, positive information about yourself or your business."

Meer content

Paul Aelen

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies