Online17.06.2009

‘This is the moment’


this-is-the-moment.jpg
this-is-the-moment.jpg

Afgelopen zaterdag was ik bij de Toppers. Toen ze ‘this is the moment’ van René Froger inzetten moest ik denken aan al die bedrijven die reclame maken onder het motto dat ze er ‘juist nu’ voor ons, de consument, zijn. In de auto hoorde ik vervolgens op BNR Nieuwsradio een reclame die ik wel heel letterlijk associeerde met dit nummer

Het gaat om een campagne van TiasNimbas, die inspeelt op een bekend gevoel. Een knagend gevoel waar iedereen wel eens mee zit, maar dat daarna wegebt. Het gevoel van: ja, nú moet ik ècht iets doen! Denk bijvoorbeeld aan als je op de bank zit ‘Nederland in beweging’ te kijken en je het gehad hebt met die vetrol over je broekriem. Je ambities komen woorden te kort; hardlopen, fitnessen, gezond eten etc. Maar echt actie ondernemen doe je niet. Het liefst stop je dat knagende gevoel weer weg. Dit gebeurt ook als ik al die reclames van de laatste tijd hoor. Maar ik denk dat deze actie die ik een paar keer op BNR hoorde toch meer mensen aan gaat zetten om iets te doen.

Nu de banen niet voor het oprapen liggen is dit volgens hen hét moment om iets extra’s te doen in de vorm van een opleiding. Zo’n moment had ik ook toen ik 9 was. De klittenbandschoenen raakten uit de mode, dus werd het toch echt tijd om een veterstrik dipoma te gaan halen. En jazeker, ik pluk er nog steeds de vruchten van.

Dus misschien is het inderdaad een goed idee om de krappe arbeidsmarkt nog even niet op te gaan en lekker te gaan investeren in de toekomst. Of als je al werkt je baas zover te krijgen je opleiding te betalen als er toch weinig werk te verrichten is. Verkoop het als fiscaal aantrekkelijk, aangezien het belastingvoordeel oplevert. Na een extra opleiding kom je veel sterker over als je de arbeidsmarkt opgaat, jobhopt of verder wilt groeien bij je bedrijf. Studeren lijkt dus even belangrijker dan carrière maken op korte termijn.

Dus mensen, dit is het moment! Of morgen misschien, of overmorgen…

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.