Online08.12.2008

NRC promoot ePaper


nrc-promoot-epaper.jpg
nrc-promoot-epaper.jpg

Kranten kennen zwaar weer. Blogs, Twiter, SMS, MMS, gratis nieuwsportals, livestreams en meer newschanneling vormt structurele concurrentie voor de papieren nieuwshouders. De NRC biedt haar abonnees een digitale reader aan voor hun ePaper. De eRaeder iLiad is een draagbaar apparaat dat de lezer in staat stelt om alles te lezen. Het scherm reflecteert nauwelijks en ook bij zonlicht is het scherm duidelijk leesbaar.  Behalve lezen is het ook mogelijk aantekeningen te maken. De aantekeningen zijn eenvoudig over te zetten naar de computer en kunnen gedeeld worden. De iLiad beschikt over een WiFi module. De NRC biedt twee maal per dag een download aan van de krant. Bestaande abonnees dienen zo een 500 euro neer te tellen voor de reader.

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.