UNITiD heet nu Hike One: klaar voor alle innovatieve projecten

UNITiD heet nu Hike One: klaar voor alle innovatieve projecten

Digitaal productontwerpbureau heeft nu passende naam

Vorig artikel Volgend artikel

Na negen jaar is het digitale productontwerpbureau UNITiD toe aan een nieuwe naam. De groep begon in 2008 als een team van interactieontwerpers, maar is sinds de oprichting zo ver en breed gegroeid en met zo veel competenties uitgebreid dat het tijd werd voor een nieuwe insteek. En een nieuwe, frisse naam. Eén die de lading beter dekt.

Ze zijn op zoek gegaan naar die nieuwe naam en legden na een inspannend creatief proces twee belangrijke pijlers als fundament: altijd de eerste zijn om iets nieuws te proberen en daarbij niet schuwen om een reis te ondernemen door onontgonnen terrein. En toen was de naam er: Hike One.

vd_logo_hike-one_external-white_RGB

Sprint naar succes

Hike One is het bedrijf dat je wilt betrekken bij innovatieve projecten, waarbij iteratieve ontwikkeling in samenwerking met klanten centraal staat. Het bedrijf werkt samen met zowel startups als corporates die zich op een nieuwe markt willen begeven. Doordat ze beproefde ontwerpmethoden combineren met de innovatieve ideeën van hun klanten ontdekken die sneller welke van hun ideeën wel of juist niet werken zonder in de details van de implementatie te verzanden.

Het bedrijf is inmiddels een grote speler, met meer dan 60 interactie- en visueel ontwerpers, projectmanagers, copywriters en strategen. Ze hielpen al partijen als Ziggo, Philips, Funda, Marktplaats en Buienradar om nieuwe digitale producten in de markt te zetten, of nieuwe digitale producten te verbeteren.

Ontdekkingstocht

De naam Hike One is gebaseerd op de ‘avontuurlijke ontdekkingstochten door onontgonnen terrein die wij als designers dagelijks ondernemen’, legt Matthijs Collard uit. ‘Daar zijn wij op ons best, we worden blij van grote problemen. Die maken ons nieuwsgierig, dwingen ons om nieuwe dingen te leren. One staat daarnaast voor onze ambitie om ‘first in class’ te zijn en intensief betrokken te zijn bij digitale ontwikkelingen.’

Grote ambities dus, maar met zo'n staat van dienst niet onrealistisch. De digitale specialisten zijn nog steeds een powerhouse als het om interactieontwerp gaat en zijn dus klaar om voor nog meer klanten websites, apps en interfaces of bestaande digitale producten te vernieuwen. Wat ze in elk geval beloven is dat ze een betrokken partner zullen zijn, die opschalen als het nodig is en de snelheid kunnen leveren die bedrijven nodig hebben om snel te innoveren.

[Afbeeldingen © Hike One]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies