De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
DigitasLBi Amsterdam heeft tijdens de Shanghai Motor Show een nieuwe en unieke Virtual Reality-ervaring gelanceerd. Dat hebben ze gedaan voor de VISION E, de nieuwe concept car van Škoda.
Er werd ondermeer gebruik gemaakt van de nieuwste platformen en hardware, zoals Google Daydream en Leap Motion. En daarnaast was het door het gebruik van de HTC Vive mogelijk om vier gebruikers (multiplayer) tegelijkertijd het nieuwe model van de autofabrikant te laten ontdekken.
Mini-game
Bezoekers hebben in de multiplayer mini-game zelf de VISION E kunnen ontdekken en ook zelf virtueel instappen. Škoda presenteerde deze nieuwe VR-beleving overigens niet alleen op de Shanghai Motor Show, gelijktijdig was dit te beleven op zo’n acht andere events in onder andere Berlijn, Praag en Tel Aviv.
Wereldwijde VR-beleving
DigitasLBi Amsterdam kreeg als VR-partner de opdracht om consumenten de visie van het autobedrijf te laten beleven en was verantwoordelijk voor de strategie, het creatieve concept, de uitwerking én productie. Zij werkte hierin samen met Moyosa Media, VR development partner van DigitasLBi en Fallon Prague, verantwoordelijk voor de geïntegreerde campagne lancering.
Integratie met WeChat
De VR-beleving was door de bezoekers van de Shanghai Motor Show te reserveren via WeChat, hét sociale mediakanaal van Azië. Met WeChat als queuing app voorkomt men lange wachtrijen. Bezoekers die zich aanmelden, kregen een tijdslot toegewezen in WeChat en ontvingen een notificatie voordat zij aan de beurt zijn. De gelijktijdige introductie in de andere steden werd gefaciliteerd via Facebook Messenger.
Verder lezen over Skoda
Automotive26.10.2023
Skoda laat eerste schetsen van de nieuwe Superb zien
Automotive26.04.2023
Zes nieuwe EV’s van Skoda in de maak
Automotive06.09.2022
Nieuwe merkstrategie voor Skoda
De voormalige oostblok bolides worden nog modernerAutomotive14.11.2019
De populaire Škoda Octavia is vernieuwd!
succesverhaal wordt vervolgdAutomotive23.10.2019
Škoda Vision E een van de smaakmakers op Move Amsterdam
Automotive23.07.2019
Škoda al 16 jaar trots hoofdsponsor van de Tour de France
Een dag Tour de France van dichtbijTech in Asia05.06.2019
Škoda Vision GT concept alleen voor China
Automotive23.06.2015
Tour de France begroet de nieuwe Škoda Superb
Grootste wielerwedstrijd ter wereld kan niet zonder zijn rode Jury autoVerder lezen over Virtual Reality
Gadgets23.04.2024
Meta wil de wereld van VR-brillen overnemen: leent OS uit
Gadgets19.04.2024
5 redenen om nu nog voor een Meta Quest 2 te kiezen
Technology03.04.2024
De eerste voetbalwedstrijd die je in VR kunt kijken: PSV – AZ
Gadgets16.02.2024
Apple Vision Pro: dit is de meest gehoorde kritiek
Technology08.02.2024
Immersive Tech: De toekomst van marketing is dichterbij dan je denkt
Entertainment01.01.2024
In januari opent de vernieuwde VR Stripclub Escape Room: The Hangover
Gadgets26.12.2023
Apple Vision Pro komt eraan: alles wat je moet weten
Gadgets19.10.2023