Slimme matching van ondernemers met crowdfunding platforms

Slimme matching van ondernemers met crowdfunding platforms

Vorig artikel Volgend artikel

Crowdfunding is uitgegroeid tot volwassen vorm van financieren en de meest populaire bron van alternatieve financiering. Daarnaast is het misschien wel de meest effectieve manier om trouwe klanten te vinden. Fundipal.com matcht ondernemers op een slimme manier met het best passende platform. Binnen een minuut dien je een financieringsvraag vervolgens in bij dat platform.

Fundipal.com is het crowdfunding startpunt voor ondernemers

Ondernemers hebben in Nederland keuze uit meer dan 40 crowdfunding platforms. Deze platforms variëren sterk in doelgroep, voorwaarden, selectiecriteria en meer. Fundipal.com brengt ondernemers door slimme matching met de best passende platforms in contact. “We zijn het startpunt voor elke ondernemer die crowdfunding overweegt. We laten zien hoe eenvoudig crowdfunding eigenlijk is en koppelen ondernemers aan een platform”, aldus Gijsbert Koren, initiatiefnemer van Fundipal. Via Fundipal.com kunnen ondernemers vervolgens met een druk op de knop hun financieringsvraag aan een platform voorleggen.

crowdfunding-fundipal

Crowdfunding maakt ondernemers minder afhankelijk van bankfinanciering

Het overgrote deel van het midden- en kleinbedrijf heeft voor financiering een grote afhankelijkheid van de bank als enige bron. Koren: “Het is verstandig om als ondernemer gebruik te maken van meerdere bronnen van financiering, zodat je niet volledig afhankelijk bent van één partij. Crowdfunding is om die reden voor elke ondernemer relevant.”

Meer dan financiering alleen

“Met crowdfunding kunnen ondernemers hun (potentiele) klanten uitnodigen om meer bij hun zaak betrokken te raken, als investeerder, als trouwe klant en zelfs als ambassadeur die het verhaal van de onderneming uitdraagt. De waarde van crowdfunding zit in meer dan financiering alleen. Dat maakt crowdfunding echt uniek”, aldus Koren.

Meer dan 350 miljoen euro voor ondernemers

De afgelopen jaren hebben meer dan 4.000 ondernemers (1% van het midden- en kleinbedrijf in Nederland) hun plannen dankzij crowdfunding kunnen realiseren. In totaal haalden zij gezamenlijk meer dan 350 miljoen euro op via meer dan 40 crowdfunding platforms.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies